لرستان در عملیات حاج عمران و آزادسازی خرمشهر قریب ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: استان لرستان در عملیات حاج عمران و آزادسازی خرمشهر قریب ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و این روزها دوران طلایی لرستان در دفاع مقدس بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز در اولین شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهاد در لرستان  با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) و با اشاره به پیش رو بودن سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر اظهارداشت: این ایام دوران دفاع مقدس برای لرستان دو هفته طلایی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: استان لرستان بیش از ۳۰۰ شهید در عملیات حاج عمران و ۱۹۰ شهید نیز در آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب و ارزش‌ها نموده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ سال متوالی برنامه شورای ترویج استان لرستان طی ۱۰ جلسه با مصوبات عالی برگزار شد و برکات فراوانی برای جامعه ایثارگر به همراه داشت، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ استان لرستان در برنامه شورای ترویج مقام اول را در کشور کسب کرد.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: بحث تبدیل وضعیت ایثارگران در جلسات شورای ترویج مورد تاکید بود و تبدیل وضعیت ایثارگران لرستان ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در زمینه یک درصد بودجه فرهنگی دستگاه ها نیز با هماهنگی و همکاری دستگاه ها پیشبرد خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: در زمینه جذب ۲۵ درصدی دستگاه ها نیز بسیاری از دستگاه ها همکاری داستند ولی متاسفانه در برخی دستگاه ها هنوز در راستای جذب ۲۵ درصدی جامعه ایثارگر اقدامی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در جذب تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ استان لرستان جزو استان های برتر شناخته شده است، گفت: با وجود اینکه نرخ بیکاری هنوز در استان بالاست، سال گذشته توانستیم اقدامات مناسبی در جذب تسهیلات انجام دهیم.

حجت الاسلام  هاشمی بیان کرد: در بحث تسهیلات مسکن نیز جذب خوبی داشتیم ولی در بحث زمین هنوز مشکلاتی وجود دارد و امید است بزودی مرتفع شود.

وی اظهارکرد: در راستای اجرای برنامه گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر نیز انتظار می رود برنامه مشترکی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها برگزار شود.

کد خبر 1764073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha