حمل و نقل دریایی زائران اربعین در ۱۴۰۳ عملی می‌شود

هادیان‌فر از توافقات جدید در ناوگان حمل و نقل زائران اربعین با کشور عراق خبر داد و گفت: امسال انتقال دریایی زائران از خرمشهر به بصره عملی می‌شود.

سید کمال هادیان‌ فر، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد انتقال دریایی زئران اربعین اظهار کرد: در هفته گذشته با مذاکرات و توافقاتی که با وزیر کشور عراق صورت گرفت درخواست هایی را مطرح کردیم که برخی از موارد قرار شد بررسی کنند و اطلاع بدهند و برخی موارد حل و مورد تایید قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در مورد توافقات مسیر ۱۵ مایلی دریایی از خرمشهر به بصره که طی یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت به طول می انجامد مقرر شد تا کشتی این امر را ایران تامین کند و تا سقف ۵۰۰ نفر اتوبوس دریایی برای آن پیش بینی شود.

وی ادامه داد: زیرساخت بخشی از این حمل  و نقل در موضوع پلیس و گذرنامه در این مسیر باید توسط کشور عراق مهیا و پلیس گذرنامه مستقر شود. بنا داریم زودتر از اربعین این مسیر را باز کنیم تا کسانی که قصد دارند از طریق دریا به بصره سفر کنند با اتوبوس های دریایی جابجا شوند.

هادیان فر تصریح کرد: در موضوع قطار، ظرفیت این ناوگان را افزایش دادیم تا استان هایی که زائر و به خرمشهر اتصال دارند و مسیر خرمشهر به شلمچه نیز  بر این ناوگان اضافه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد ناوگان هوایی ابراز کرد: در حوزه هوایی در حال حاضر هفته ای ۱۲۰ پرواز انجام می شود که درخواست کردیم در ایام اربعین به هفته ای ۳۰۰ پرواز افزایش یابد که دولت عراق پذیرفت. همچنین مقرر شد برای برخی از پروازها که ظرفیت بیشتری دارند، به ما اطلاع دهند.

هادیان فر افزود: در شرایط فعلی فرودگاه نجف تا ۱۰ شب پذیرای مسافران است و کشور عراق موافقت کرد تا در ایام اربعین به صورت ۲۴ ساعته پذیرای مسافران باشد؛ همچنین مقرر شد پول مازاد ۲۳۰۰ دلاری که خدمات فرودگاهی و مازاد بر سقف پرداخت است دریافت می کنند با بررسی کشور عراق در اربعین حذف شود و هزینه بلیط و صندلی برای مسافران کاهش یابد.

وی در مورد ایرلاین ها و افزایش قیمت بلیط در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: به سازمان هواپیمایی اعلام کردیم از یک هفته قبل از اربعین یعنی ۲۵ ماه محرم کلیه فروش بلیط های چارتری ممنوع و فقط فروش بلیط با نرخ مصوبه انجام شود. حمل و نقل زائران دریایی امسال انجام می شود و روز گذشته به سرکنسولی عراق اعلام کردیم تاریخ را قبل از اربعین اعلام کنند تا مسیر دریایی عملیاتی شود و در اربعین مورد بهره برداری قرار بگیرد.

کد خبر 1762184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha