از «رفح آخر خط است» تا «بالاتر از بازی‌ دراز»

«علی‌الله سلیمی» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با سه عنوان کتاب تازه میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

«علی‌الله سلیمی» در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، با اشاره به جدیدترین کتاب‌های خود و آنچه که در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مخاطبانش تحفه آورده است، اظهار کرد: رمان «بالاتر از بازی‌ دراز» عنوان کتابی مرتبط با دفاع مقدس است که به همت نشر معارف به نمایشگاه امسال رسید.

این نویسنده ادامه داد: این رمان درباره زندگی معاصر نوجوانان امروز در مواجهه با دفاع مقدس است، به بیان دیگر ارتباط دهه هشتادی‌ها با چند نسل قبل در این رمان روایت شده و پُلی بین نسل امروز و اتفاقاتی است که برای دهه شصتی‌ها در بحبوبحه شرایط جنگ و جبهه افتاد.

از «رفح آخر خط است» تا «بالاتر از بازی‌ دراز»

وی افزود: کتاب دیگر من که در نمایشگاه امسال ارایه خواهند شد «تحریم نانوایی عزیز آقا» نام دارد که با موضوع اقتصاد مقاومتی و با نگاه به زندگی نوجوانان به رشته تحریر در آمده است.

این نویسنده با بیان اینکه کتاب تحریم نانوایی عزیز آقا، اولین چاپ خود را از سوی انتشارات «قدیانی» تجربه می کند، ادامه داد: در این مجموعه داستان به اشکال مختلف و به قول معروف به صورت زیرپوستی اقتصاد مقاومتی را بررسی و در قالب داستان به مخاطب نوجوان ارایه کرده‌ایم.

از «رفح آخر خط است» تا «بالاتر از بازی‌ دراز»

سلیمی تصریح کرد: سومین کتاب من نیز به همت انتشارات «مدرسه» با عنوان «رفح آخر خط است» به نمایشگاه سی و پنجم رسیده است؛ این اثر ویژه مخاطب کودک بوده و با تصویرگری همراه است؛ این اثر در مورد کودکان فلسطینی است و قرار بود که روز قدس رونمایی شود اما ممکن نشد.

وی تصریح کرد: قصه این کتاب حول کودکان فلسطینی است که در غزه با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند، آنها به دلیل بمباران به سمت اردوگاه رفح که جنوبی‌ترین نقطه سرزمین های اشغالی است می روند و داستان روایتگر ماجراهایی است که بر این کودکان می‌گذرد.

کد خبر 1763434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha