۱۱ مرکز شبانه‌روزی مراقبتی توانبخشی در استان زنجان فعالیت می‌کند

خدابنده‌لو گفت: در حال حاضر ۱۱ مرکز شبانه روزی مراقبتی توانبخشی در سطح استان فعالیت می‌کند که وظیفه نگهداری از سالمندان، بیماران اعصاب و روان و کم توانان ذهنی را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح الله خدابنده لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحال  حاضر ۷۹۱ مددجو در این مراکز مقیم هستند، گفت: اغلب جزو یارانه بگیرهای بهزیستی بوده و بهزیستی هزینه نگهداری این عزیزان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی نیز زیر نظر بهزیستی زنجان در سطح استان فعالیت دارد و بسیاری از مددجویان را به صورت روزانه نگهداری می‌کند، افزود: برنامه‌های حرفه آموزی، مهارت آموزی، هنردرمانی و...جز وظلیفه آنها است و در حال حاضر ۵۰۰ مددجو از خدمات این مراکز در سطح استان بهره‌مند هستند.

خدابنده‌لو با بیان این مطلب که نقش خیرین در بهبود شرایط جامعه هدف بهزیستی نقشی تاثیر گذار و انکارناپذیر دانست و بیان داشت: حضور خیرین در مراکز بهزیستی می‌تواند گره‌های زندگی بسیاری از آنان را در زمینه تامین مسکن، معیشت و هزینه درمان مرتفع کند و همچنین خیران می‌توانند مراکز بهزیستی  را در نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، افراد دارای معلولیت  و سالمندان ساکن در مراکز یاری کنند.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان در پایان گفت: از جمله دلایلی که بهزیستی جزو سازمان های حمایتگر شناخته شده است، مهربانی و حمایت آن از افراد ناتوان جامعه است.

کد خبر 1764029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha