هویت شهید گمنام زنجانی تدفین شده در اصفهان پس از ۴۰ سال شناسایی شد

سردار کرمی، از شناسایی هویت شهید بهرام رجبی؛ شهید گمنام زنجانی تدفین شده در اصفهان پس از ۴۰ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه استان زنجان، امام جمعه و استاندار زنجان با همراهی فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) با حضور در منزل مادر شهید «بهرام رجبی» از تفحص و شناسایی این شهید جاویدالاثر پس از ۴۰ سال خبر دادند.

«بهرام رجبی» معروف به «یدالله» فرزند «ذبیح‌الله» بوده که در تاریخ ۱۳۴۴ چشم به جهان گشود و در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل شد، هرچند وی در شرق دجله در عملیات بدر به شهادت رسید اما پیکر وی تاکنون شناسایی نشده بود، وی در سال ۱۳۵۸ به عضویت بسیج درآمد سال ۱۳۶۰ عضو رسمی سپاه پاسداران شد و در چندین مرحله در جبهه حضور داشت که در زمان مسئولیت یکی از دسته‌های لشکر ۳۱ عاشورا در عملیات بدر به درجه شهادت نائل شد.

پیکر وی در مهرماه سال ۱۴۰۲ در امامزاده شاه میرحمزه اصفهان دفن شد با انجام DNA و نمونه خون‌های دریافت شده از خانواده شهدا پیکر این شهید شناسایی شده بود و خبر شناسایی و تدفین پیکر این شهید بزرگوار به خانواده وی به ویژه مادر این شهید اعلام شد.

هویت شهید گمنام زنجانی تدفین شده در اصفهان پس از ۴۰ سال شناسایی شد

سردار «جهانبخش کرمی» فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه شهید بهرام رجبی یک جوان انقلابی، مومن و ولایت‌مدار بوده است، اظهار داشت: وی بلافاصله پس از دستور امام راحل برای تشکیل بسیج به عضویت این مجموعه درآمد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان با اشاره به اینکه در عملیات بدر ۴ گردان خط شکن به رهبری جوانان ولایت‌مدار زنجانی فعال بوده است و در این عملیات تاثیرگذار بودند، گفت: یکی از سخت‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس به لحاظ انهدام و نبرد ماشینی عملیات بدر بود که زنجانی‌ها در آن نقش ارزنده‌ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهادت کلید در باغ بهشت است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس رسیدن به درجه ارزشمند شهادت آرزوی بسیاری از رزمندگان بود. گفتنی است، مادر بزرگوار این شهید موافقت کردند که پیکر ایشان در همان شهر اصفهان باقی بماند و فقط سنگ مزار ایشان تغییر پیدا کند.

هویت شهید گمنام زنجانی تدفین شده در اصفهان پس از ۴۰ سال شناسایی شد

کد خبر 1764128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha