۱۲ شاعر و هنرمند ادبی جایزه جشنواره مادرانه را دریافت کردند

۱۲ شاعر و هنرمند ادبی به عنوان برگزیدگان سومین جایزه ادبی مادرانه معرفی و از آنان تجلیل شد.

 به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، محمدرضا کاکائی در اختتامیه سومین جایزه ادبی مادرانه به شمار شرکت کنندگان و آثار ارسالی به این رویداد اشاره کرد و اظهارداشت: ۱۸۷ شاعر بیش از ۳۰۰ اثر به این دوره از جایزه ادبی مادرانه ارسال کرده اند که از مجموع آثار رسیده و داوری صورت گرفته، ۸ اثر به عنوان برگزیده و چهار اثر نیز شایسته تقدیر انتخاب و از صاحبان آن تجلیل شد.

دبیر سومین جایزه ادبی مادرانه با بیان اینکه شاعران و هنرمندان ادبی از ۲۴ استان کشور در این رقابت شرکت کردند، تصریح کرد: اصفهان بیشترین اثر را به خود اختصاص داده بود.

وی با بیان اینکه بعضی از آثار متناسب با موضوعات جشنواره نبود و یا تکراری بودند، افزود: این اثرها از دوره داوری در مرحله مقدماتی خارج شدند.

کاکائی موضوعات این رویداد را «تاثیر تبار و خاندان نیک در به وجود آمدن فرزندان پاک»، «تاثیر پاکدامنی و نجابت در پرورش نسل‌های آینده»، «نقش معرفتی مادران بصیر در پرورش نسلی امام شناس و حقیقت باور»، «حضرت شهربانو از ایران تا خانه عصمت و طهارت» و «حضرت شهربانو از بهشت ایران تا همسری سید جوانان اهل بهشت» اعلام کرد و گفت: محوریت این دوره از جایزه ادبی مادرانه مادر امام سجاد(ع) بود که اختتامیه آن همزمان با سالروز ولادت امام چهارم انجام شد.

وی ادامه داد: چهارمین دوره جایزه ادبی سال آینده با محوریت حضرت نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) برگزار می شود که با رونمایی از پوستر آن کار ادامه خواهد یافت.

دبیر سومین جایزه ادبی مادرانه استفاده از ظرفیت شعر و ادب برای تعمیق مفاهیم دینی و انقلابی را مهم خواند و اذعان داشت: شعر و ادب یکی از مولفه های اثرگذار هنری در انتقال مفاهیم دینی است.

وی اضافه کرد: نسل های جدید نیز از این عرصه ها استقبال کرده اند و گروه های سنی نوجوان و جوان در این دوره از رویداد شرکت کرده و آثار خود را ارسال کرده بودند.

به گزارش شبستان، اختتامیه سومین دوره جایزه ادبی مادرانه به میزبانی امامزاده شاهکرم اصفهان در حوالی فرودگاه شهید بهشتی این استان برگزار و علاوه بر تجلیل از برترین ها، شعرخوانی و برنامه ادبی، پوستر چهارمین دوره رویداد جایزه ادبی مادرانه نیز رونمایی شد.

کد خبر 1750223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha