همسر امام حسین(ع) عامل ارتباط ایران و اسلام بود

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: حضرت شهربانو(س) همسر امام حسین(ع) عامل ارتباط ایران و اسلام بود که همین موضوع دشمن را در گسترش دین در کشورمان عصبانی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «سید حجت موحد ابطحی» در اختتامیه سومین جایزه ادبی مادرانه به محوریت موضوعی این دوره از رویداد ادبی و همچنین نقش شعر و ادب در تعمیق فرهنگ دینی اشاره کرد و اظهارداشت: همسر امام حسین(ع) و مادر امام سجاد(ع) ایرانی بود و شهربانو سبب ارتباط دین اسلام با ایران شد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه افزود:‌ این عامل ارتباط که بر رونق و پیشرفت ایران تاثیر گذاشته و دین را فراگیر کرده، دشمن را ناراحت ساخته و آنان ناامید در مسیر خود هستند.

وی ادامه داد: افتخار ایرانیان از این وصلت باعث نتایج سازنده برای مملکت و مردمان آن شده و برکات آن بهره مند هستیم.

حجت الاسلام موحد ابطحی بهره گیری از شعر و هنر برای انتقال مفاهیم دینی را مهم خواند و اذعان داشت: شعر و ادب می تواند بر دل ها بنشیند و مفاهیم را به نثر روان منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه مادر ائمه معصومین(ع) محور رویداد جایزه ادبی مادرانه است، خاطرنشان کرد: این اقدام مایه خرسندی ائمه معصومین(ع) می شود و آنان از آن خیر می برند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه یادآورشد: بررسی موضوعات مرتبط با خانواده نیز در این برنامه ادبی و همکاری شاعران بر جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

وی اظهارکرد:  علاوه بر تلاش مسئولان برگزاری جایزه ادبی مادرانه، شرکت کنندگان نیز نقش مهمی دارند که بر شور برنامه تاثیر می گذارد.

کد خبر 1750225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha