عزم مسجدی‌ها برای تبیین مصائب سه ساله‌های کربلا

مدیر کانون فرهنگی منتظران یوسف زهرا(ع) از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی در مسجد امیرالمومنین محله مسلم خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی رحیمی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از بخش‌های حادثه عاشورا که نیازمند تبیین وروایت‌گری بیشتری است مصائب سه ساله اباعبدالله ودختران کاروان اسرای کربلاست که ما در کانون و مسجد محل تصمیم گرفتیم ادای دینی به حضرت رقیه(س) داشته باشیم.

وی افزود: برهمین اساس یکی از برنامه های مهم ما در خصوص روایت مصائب دختران کربلا، در مسجد امیرالمومنین(ع) و کانون فرهنگی منتظران یوسف زهرا(ع) برگزاری همایش سه ساله های حسینی بود که به همت خدمتگزاران مسجد وهمکاری بانوان مسجدی در بسیج خواهران اسما بود.

عزم مسجدی‌ها برای تبیین مصائب سه ساله‌های کربلا

مدیر کانون فرهنگی منتظران یوسف زهرا(ع)  ادامه داد: برنامه های این همایش درچند بخش شامل اهدای هدیه‌هایی مانند عروسک و گل سر به دختران ۳ساله محله، اجرای تئاتر گروه عشاق الرقیه(س) و اجرای گروه سرود ممهمدون المهدی(عج) و همچنین تلاوت قرآن و خواندن زیارت آل یاسین و سخنرانی و مداحی در نظر گرفته شده بود.

عزم مسجدی‌ها برای تبیین مصائب سه ساله‌های کربلا

وی با بیان اینکه این برنامه با حضور ۴۵۰نفر از خواهران محله مسلم برگزار شد توضیح داد: در بخش دیگری از این همایش آیین تابوت گردانی به صورت نمادین برگزار شد که فضای حزن انگیزی را به برنامه داده بود. در انتها نیز پذیرایی شربت و کیک و شله زرد و خرما برای شرکت کنندگان و اهالی محله داشتیم. 

عزم مسجدی‌ها برای تبیین مصائب سه ساله‌های کربلا

حجت الاسلام رحیمی در خصوص اهداف این برنامه گفت: برنامه همایش سه ساله های حسینی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش‌های اسلامی از جمله مجالس عزاداری، گریه بر مظلومیت اهل بیت و... و همچنین آموزش صحیح تربیت دینی فرزندان توسط والدین مخصوصا مادران و نقش بزرگ و با عظمت بانوان در تحقق اهداف اسلام از اول تاریخ تا کنون برنامه ریزی و اجرا شد.

کد خبر 1777136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha