مساجد باید در نقطه نقطه شهر فعال شده و یارگیری مناسب داشته باشند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه برای تحول در جامعه اسلامی و تغییر به نفع جریان ارزشی باید سراغ رسالت مسجد رفت؛ بخشی از این رسالت‌ را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه شب(۳۰ مهر) در حاشیه معرفی آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی به عنوان‌ امام جماعت جدید مسجد خاتم‌الانبیاء خیابان بحرالعلوم جایگاه مسجد در نگاه دینی را ویژه توصیف و بیان کرد: برای تحول در جامعه اسلامی و تغییر به نفع جریان ارزشی باید سراغ رسالت مسجد رفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: مساجد باید در حوزه‌ها و مناطق مختلف فعال شوند و یارگیری مناسبی داشته باشند و مانند یک حوزه مغناطیسی قوی دل‌های مومنین و مؤمنات را به خود جلب کنند زیرا مرکز نور هستند.
وی با اشاره به اینکه آمار مساجد استان تا ۴ هزار مسجد  تخمین زده شده است؛ گفت: از این تعداد ۶۰۰ مسجد در شهرستان کرمان و حدود ۳۰۰ مسجد در شهر کرمان است که رسالت هر کدام با هم متفاوت است زیرا برخی فقط دهه محرم، برخی یک وعده و برخی دیگر دو و یا سه وعده نماز جماعت دارد.
امام جمعه کرمان سپس با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان معادل یک میلیون نفر در شهرستان کرمان به محوریت شهر کرمان است؛ گفت: مساجد فعال و قوی در نقطه نقطه شهر باید رسالت خود را انجام دهند و ما به این‌ نتیجه رسیدیم برخی مساجد باید ویژه مورد توجه قرار بگیرند تا کانونی باشند که مساجد مختلف را دور خود جمع و جلسات اصلی شهر و چند جلسه محوری داشته باشند که مسجد خاتم الانبیا به عنوان‌ یکی از این مساجد انتخاب شد.
وی سپس با اشاره به ضرورت توامان سلیقه جوان و تجربه در مسجد با حضور دو امام جماعت جوان و میانسال در مسجد خاتم‌الانبیاء صلی الله علیه و آله؛ اظهار کرد: تلفیق تجربه و جوانی در این مسجد شکل گرفته و ترکیب حاج‌آقا شیخ‌بهایی و روحانی جوان آقای کازرونی با هیئت امنای قوی در کنار اهالی خوب و باانگیزه و با نشاط مسجد، می‌تواند منجر به انجام رسالت مسجد در این قسمت حساس شهر شود و این مسجد بخشی از بار فرهنگی مرکز استان را به خوبی بردارد و از قطب‌های مهم و ارزشمند شهر شود.
امام جمعه کرمان بیان کرد: حاج‌آقا شیخ‌بهایی به عنوان‌ یک فرد مجرب و دارای تجربه سال‌ها مسجدداری و تبلیغ شخصیتی برجسته و از علمای شهر و نماینده خبرگان رهبری است که هم رزمنده دوران دفاع مقدس و هم رزمنده در بوسنی هرزگوین است و هر کجا اسلام در غربت قرار گرفت ایشان در خط مقدم حضور یافته و چهره‌ای پاک و درس‌خوانده و دارای کرسی درس قوی در حوزه و از چهره‌های نزدیک و شاگرد خصوصی آیت‌الله سبحانی است.

کد خبر 1786721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha