فاصله از مساجد سبب بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فراوان می‌شود

آخوند ایمری گفت: فاصله جامعه از مساجد سبب بروز آسیب های اجتماعی و مشکلات در حوزه های مختلف شده است و باید با احیای کارکردهای آنان توطئه های دشمنان را خنثی کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آخوند «یعقوب ایمری» در همایش روز جهانی مساجد اظهارکرد: مساجد نقش مهمی در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی دارند.

 

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: در هر کجا و هر گوشه و کناری که مسجد وجود دارد جزو قلمرو سیاسی، دینی اسلام است و نقش و جایگاه مساجد به گونه‌ای در جامعه نهادینه شده بود که همه امورات فردی و اجتماعی جامعه در این اماکن پیگیری می شد.

 

وی افزوو: مساجد هم مانند سایر نهادهای مقدس و در مسیر تمدن سازی فراز و فرودهای زیادی را طی کرده است. بیش از ۴۰ سال قبل انقلابی در گوشه ای از دنیا به پیروزی رسید که جوشش آن از مساجد بوده است.

 

آخوند ایمری بیان کرد: حکومتی در ایران ۴ دهه قبل از این، شکل گرفته بود که الگوی آن، حکومت نبی مکرم اسلام (ص) بود. با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد جایگاه ویژه ای پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با تاکید بر نقش محوری مساجد در خنثی کردن توطئه های استکبار ساید کارگردهای آن را احیا کرد.

 

آخوند ایمری تاکید کرد: فاصله جامعه از مساجد سبب بروز آسیب های اجتماعی و مشکلات در حوزه های مختلف شده است و باید با احیای کارکردهای آنان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

 

کد خبر 1208713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha