جذب بیش از ۸۰ نفر از نخبگان کرمان در دستگاه‌های اجرایی/لزوم نگاه نخبگانی در حل مسائل استان

دکتر سرگزی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان از اخذ مجوز جذب بیش از ۸۰ نفر از نخبگان استان در دستگاه‌های اجرایی بر اساس تفاهم انجام شده با سازمان امور استخدامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر قاسم سرگزی، عصر چهارشنبه(۲۲آذر) در نشست نخبگان علمی دانش‌آموزی و دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص نخبگان و اهمیت جایگاه این قشر برای تحول و فرمانروایی؛ حمایت از نخبگان را مورد تاکید قرار داد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان با بیان اینکه نخبگان باید برای ورود به مسائل جامعه آماده شوند، بخشی از حمایت‌های موجود از نخبگان را فهرست کرد و در ادامه برگزاری اردوهای جهادی، برنامه های فرهنگی، کارآفرینی، اردوهای راهیان پیشرفت و... را از جمله برنامه‌های نخبگان دانشجویی خواند و افزود: تمرکز ویژه بر دانش‌آموزان نخبه به عنوان آینده‌سازان و مستعدین کشور نیز داریم.

وی با اشاره به مجوز جذب پنج هزار نخبه در کشور، سهمیه استان کرمان را جذب ۸۷ نفر نخبه دانست و گفت: ادارات و صنایع همکاری خوبی با بنیاد دارند اما  از برخی مراکز انتظار بیشتری است.

سرگزی ادامه داد: در طرح شهید شهرباری هشت نفر از نخبگان بدون فراخوان، جذب هیئت علمی شدند؛ در طرح شهید احمدی روشن ارتباط دانشجو با صنعت، ۷۸ نفر سهمیه؛ طرح شهید صیادشیرازی که مربوط به نظام وظیفه است ۳۷۵ نفر سهمیه، در طرح شهید دکتر کاظمی آشتیانی سهمیه جذب ۹ نفر دارای اعتبار پژوهشی به عنوان استادیار جوان داشتیم.

وی از جذب ۶ نفر از نخبگان در طرح شهید چمران در  پسادکترا که بسیار سخت است؛ خبر داد و گفت: ۳۸ نفر هم اختراع ثبت شده دارند که حمایت مالی و مهارتی می‌شوند و برای شناسایی بیشتر این افراد از
کانون‌های مساجد و...کمک می‌گیریم.

سرگزی همچنین شناسایی ۴۸۵ نفر در بخش خلاقیت دانش آموزی خبر داد و حمایت از طلاب نخبه را از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان استان دانست و با اشاره به اینکه هفتمین دوره مدرسه خلاقیت در سرچشمه برگزار شد؛ افزود: ۱۴ هیئت اندیشه ورز در استان تشکیل دادیم و معتقدیم باید به مسائل استان نگاه نخبگانی صورت بگیرد.

وی به راه‌اندازی دومین مدرسه خلاقیت استان در جیرفت اشاره و بیان کرد: بنیاد نخبگان رسالتی هم نسبت به مراکز خیریه و معلولین دارای استعدادهای خاص دارد و به دنبال توانمندی آنان است.


سجاد سعیدان نژاد از نخبگان استان هم اظهار کرد:
گاهی نخبگان توقع زیاد حمایتی ندارند بلکه به دلیل آرمان خواهی، مطالبه‌گر و دنبال توجه دادن مسئولین به ظرفیت‌هایی است که در کشور مغفول مانده و شکوفا نمی شود.


وی خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان استفاده از ظرفیت نخبگان شد و گفت: گاهی فقط شنیدن صدای نخبگان دلگرم کننده است که خود باعث اثرگذاری در جهش علمی هم می‌شود.

در این نشست از خانواده شهیدان خلبان حبیب‌الله نمازیان، محمدرضا وجدانی و سیدحسین حسینی؛ دندانپزشک شهید حسین زکریا و دانشجوی شهید علیرضا رحمانی تجلیل شد.

همچنین فاطمه امینیان دارای مدال طلا، فاطیما حیدری دخت، ریحانه رحمانی و پارسا گلستانی دارای مدال نقره این المپیاد تجلیل شد.

کد خبر 1738837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha