چاپ کتاب بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس/ سفر رئیس جمهور به نیویورک پربار بود

آیت الله نورمفیدی گفت: باید بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس به منظور آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس به صورت یک کتاب چاپ و در مدارس توزیع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۶ مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تسلیت فوت هموطنان در حادثه دلخراش معدن طبس، گفت: در این حادثه دلخراش ۵۰ نفر از کارگران زحمتکش که کار سختی را انجام می دهند فوت کردند که چند نفر از این کارگران از استان گلستان بودند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه این نوع حادثه ها به صورت ناخواسته در دنیا رخ می دهد، افزود: در پی این حادثه عده ای از بیرون علیه نظام و مسئولان حرف زدند و می خواستند بی توجهی مسئولان را نشان دهند و ضعف علمی و صنعتی و غیره را بیان کردند.

وی اظهارداشت: به محض وقوع این حادثه از سوی دولت سه وزیر به محل حادثه اعزام شد و از نزدیک مسائل را بررسی کردند و اگر قصور و تقصیری در کار بوده است باید مجازات شوند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه عده ای عنوان کردند رسیدگی ایران به مجروحات لبنانی مهمتر از حادثه دیدگان معدن طبس بوده است، گفت: وظیفه دینی، خدایی و انسانی ما اقتضا می کند تا به کسانی که گرفتار شدند، رسیدگی شود.

وی ادامه داد: کشور ما در زمینه های علمی و صنعتی خیلی هم خوب پیشرفت کرده است و اگر جایی هم گرفتار این مسئله شود عاملش خود شماها و تحریم های علیه کشور است.

مسئولان نظام روایت صحیح را مطرح کنند

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مردم به این حرفها و روایات بیرونی ها توجه نکنند، تاکید کرد: مسئولان نظام موظفند روایت صحیح را مطرح کنند و به گوش مردم برسانند تا مردم به روایات آنها گوش ندهند.

وی با اشاره به مسائل رخ داده در لبنان، گفت: حوادث رخ داده چند روز اخیر در لبنان کار اسرائیل بوده تا ضربه ای به حزب الله بزند.

آیت الله نورمفیدی افزود: اسرائیلی ها حدود یکسال به دنبال نابودی حماس بودند ولی به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند و شکست خوردند و جنون سیاسی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به تجربیات زیاد ارتش صدهزار نفری حزب الله، گفت: تا کنون رخنه ای به این ارتش وارد نشده است. حزب الله نه تنها شکست نخورده بلکه امروز قوی تر و گسترده تر علیه اسرائیل وارد میدان جنگ شده است.

امام جمعه گرگان با اشاره به هفته دفاع مقدس و بیانات مقام معظم رهبری در مورد جنگ، افزود: صدام یک آدمی برای جلو انداختن برای جنگ بود. سرمایه های منطقه ای و پشتیبانی های نظامی از شرق و غرب و اروپا و آمریکا و شوروی همه دنبال نابودی انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بودند ولی در نهایت صدام در ذلت و خواری نابود شد.

وی تاکید کرد: باید بیانات مقام معظم رهبری به صورت یک کتاب چاپ و بین مدارس توزیع شود. باید فرهنگ دفاع مقدس را در ذهن جوانان ببریم. اگر انجام ندهیم دیگران کار دیگری می کنند، دروغ می گویند، تهمت می زنند و ما را جنگ طلب معرفی می کنند.

آیت الله نورمفیدی گفت: باید این فرهنگ در مدارس و دبیرستان های ما بیان شود و جوانان ما با این فرهنگ آشنا شوند؛ که چرا جنگ اتفاق افتاد و هدفشان چی بود.

وی افزود: اگر ما روایت درست را منتقل نکنیم دشمنان ما روایات دروغ و پر از تهمت را به ذهن جوانان ما منتقل می کنند.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: آموزش و پرورش حتما باید بیانات رهبری و کسانی که در جنگ بودند و لمس کردند را وارد مدارس و دبیرستان های ما کرده و جوانان ما را با این مسئله کاملا آشنا کند.

سفر پربار رئیس جمهور به نیویورک

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک، گفت: این سفر هم سفر پر باری بود و رئیس جمهوری آنچه که ایده جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی بوده با همه حقایق منطقه را مطرح و منتقل کردند، با روسای کشورهایی دیدار داشتند و در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار خوب سخنرانی کردند.

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: این سفر برای کشور ما آثار خوب و مثبتی در آینده داشته باشد.

وی افزود: اگر دنیا از ما می خواهد که سمت سلاح های اتمی نرویم، اول جلوی اسرائیل را بگیرند.

کد خبر 1783050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha