واکنش اهالی فرهنگ و هنر به شهادت سید مقاومت

مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و هنری در پیامهای جداگانه ای، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و هنری در پیامهای جداگانه ای، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

وزیر فرهنگ در پی شهادت سیدحسن نصرالله، پیام‌ تبریک ‌و تسلیت صادر کرد.

بنابراین گزارش؛ در متن این پیام آمده است:

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

مبارز نستوه و خستگی ناپذیر، سید مقاومت و نماد  ایستادگی در برابر ستم دیرپای رژیم  جنایتکار صهیونیستی، جناب سیدحسن نصرالله- رضوان الله علیه- پس از دهه ها مبارزه و سال ها رهبری مکتب رهایی بخش مقاومت، سرانجام به فیض عظیم شهادت نائل گشت و به خیل پرشمار یاران عزیزش پیوست.
آن شهید جاوید، با تاسی گرفتن از مکتب ایثار و شهادت و تحت تاثیر مکتب دوران ساز بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، بار سنگین مقاومت در برابر افزون خواهی دژخیمان اشغالگر را سال های متمادی به دوش کشید و در این راه پرتلاطم، هرگز خم به ابرو نیاورد.


بی شک راه او که امروز به یک مکتب انسان ساز و نقطه رهایی بخش مردم بی پناه و پناهگاه زنان و کودکان آواره غزه، فلسطین و لبنان تبدیل شده است، با شتاب افزونتر و گام های استوارتر، از سوی مبارزان جان برکف حزب الله و نیروهای مقاومت در سراسر منطقه پیموده خواهد شد و دیر نیست صبحی که تحقق وعده الهی در ریشه کن شدن ستمکاران و کوتاه شدن دست مستبدان و حامیان وجدان ستیزشان را نظاره کنیم.
اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مبارز مقاوم کم نظیر به محضر حضرت ولی عصر(روحی فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی)، خانواده معزز شهید نصر الله بویژه همسر مکرمه و فرزندان مقاوم ایشان و همه مبارزان و مجاهدان فی سبیل الله در رزمگاه مقاومت در برابر صهیونیست ها، از درگاه ایزد متعال  برای آن شهید عزیز علو درجات در اعلی علیین و حسن فرجام و پیروزی نهایی برای پویندگان این مسیر روشن خواستارم.

بنابراین گزارش مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی هنری در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفتند.

دلنوشته ابراهیم حاتمی‌کیا:

انا لله و انا الیه راجعون

سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود.
کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.   
سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم.
سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد.
سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.

صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.    

سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.
من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم.
سید زنده است. راه مقاومت زنده است.

رضا امیرخانی، نویسنده و منتقد ادبی: 

🔻للحق...یا امیرالمومنین! این تو و این شبل‌الخمینی. شهادت می‌دهم که به دست اشقی‌الاشقیا شهید شد. و کتاب تاریخ پیروانت ورق خورد..‌.تسلیت به رهبر گرامی

میلاد عرفان‌پور، شاعر و ترانه‌سرا:

چه دارد می‌شود؟ ای داد از این پاییز! نصرالله! 

خودت تکذیب کن اخبار را! برخیز! نصرالله! 

خبر، از انفجار قلب ها و خانه ها دادند

خبر، بمب است و ویران کرده ما را نیز، نصرالله!

پسِ آن دودها ما «جاءَ نصرالله» می گفتیم

که ما را جز قنوتی نیست دست‌آویز، نصرالله! 

لبی واکن جهان مانده‌ست دلتنگ رجزهایت

مپرس از کاسه‌ صبری که شد لبریز، نصرالله!

بگو از مرکز فرماندهی از آسمان با ما

چه خواهی کرد با اهریمن خونریز، نصرالله

حسین آمد به بالین تو این ساعت گوارایت

تو و دیدار یار و گریه‌ یکریز، نصرالله

خودت را سال‌ها مجبور قید زیستن کردی! 

چه شد یکسو نهادی جامه‌ پرهیز، نصرالله! 

از این پس، ضاحیه در حاشیه هرگز نخواهد ماند 

که قلب ماست بیروت شهادت‌خیز، نصرالله!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

نصرالله علم‌دار جهاد جانانه با رژیم صهیونیستی و دفاع مؤمنانه از ملت ستمدیده فلسطین بود

 آن مجاهد محبوب، شجاع و جان‌برکف را علم‌دار جهاد جانانه با رژیم سفّاک و جعلی صهیونیستی و جانبداری و دفاع مؤمنانه از ملت ستمدیده فلسطین دانست که سیره و اندیشه او راهنمای همه آزادی‌خواهان عالم خواهد بود.

سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت:

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با صدورپیامی مشترک، ضمن تسلیت شهادت دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، تاکید کردند که خون این مجاهد نستوه که از آرمان آزادی قدس شریف، با نثار جان خود دفاع ‌ کرد، در سراسر جهان تاثیرگذار خواهد بود. متن پیام به شرح زیر است:
بسم رب الشهدا والصدیقین
وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ یُرۡزَقُونَ

شهید عالی مقام سید حسن نصرالله، سید مقاومت که با اندیشه‌های ظلم ستیزانه، همواره در مبارزات سخت و نفس گیر با شجاعت، شرافت و اقتدار در رویارویی با جنایتکاران و غاصبان صهیونیست ازحقوق مسلمانان و جبهه‌ی مقاومت دفاع می‌کرد، بدست رژیم سفاک صهیونی، سرافرازانه به شهادت رسید.
این مجاهد نستوه از روز اول، دنبال نجات مظلومین و محرومین و شهادت در راه خدا بود و مزد این همه جهاد نیز رجوع با چهره ای گلگون در دیدار با اجداد طاهرینش بود.


امام راحل عظیم الشان (ره) فرمود: "بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود". بدیهی است خون این مجاهد نستوه که از آرمان آزادی قدس شریف ، با نثار جان خود دفاع ‌ کرد، در سراسر جهان تاثیرگذار خواهد بود وهمه به اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبارزه با دشمنان اسلام ، دفاع ازحقوق مسلمانان و جبهه‌ی عزتمند مقاومت را تا ویران سازی کاخ ظالمین ادامه خواهیم داد که" إنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا/ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَیٰ نَصۡرِهِمۡ لَقَدِیرٌ".


به نمایندگی از جامعه‌ بزرگ حج و زیارت، ضمن محکومیت اقدام سفاکانه جنایتکاران صهیونیست، شهادت عزتمندانه دبیرکل حزب الله لبنان شهید سرفراز حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله(رضوان الله علیه) را به محضر امام عصر(عج) ، نائب ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و مراجع عظام تقلید و همه علاقمندان شهید در سراسر جهان و خانواده بزرگ جبهه مقاومت تسلیت و تبریک عرض نموده و از خداوند متعال، علوّ درجات آن رهبر شجاع و به ثمر نشستن فداکاری جبهه مقاومت را مسئلت می نمائیم.

پیام تسلیت رییس سازمان سینمایی:

حاج سید حسن نصر الله مجاهدی مومن و شجاع، و مرد آزمون‌های سخت بود. رزمنده دلیر و خستگی ناپذیری که برای اعتلای عزت و غرور جهان اسلام و جبهه مقاومت همانند سدی آهنین در برابر رژیم متجاوز و اهریمنی صهیونیسم، طی چند دهه، سرافرازانه ایستاد و در همه این سالها، خار چشم دشمنان امت اسلامی بود.

او نمونه واقعی مجاهدی است که با تمام وجود و خلوص، پا در راه حقیقت و عدالت گذاشته و در این مسیر، از همه دلبستگی‌های مادی و دنیوی گذشته است. نام او به عنوان مبارزی شجاع و الگوبخش، همواره بر تارک تاریخ جهان اسلام خواهد درخشید. چهره پرفروغ و پرافتخاری که مشی مبارزه دائم با رژیم خونریز و کودک‌کش اسرائیل را زیسته بود.

شهادت سرافرازانه این سمبل مقاومت و شجاعت را به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، خانواده معزز آن شهید بزرگوار و مردم حق طلب لبنان، فلسطین و ایران بویژه، به سینماگران و هنرمندان کشور، جامعه هنری و سینمایی حوزه مقاومت و جهان اسلام و همه آزادیخواهان در جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌گمان، ترور ناجوانمردانه و بزدلانه این قهرمان همیشه زنده اسلام، بی‌پاسخ نخواهد ماند و ثمره خون پاک این مجاهد فی‌سبیل‌الله به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

اینک هنرمندان و سینماگران متعهد، حق‌جو و آزاده می‌توانند با تبیین، روایت و تصویر واقعیات تاریخ خونبار رژیم غاصب صهیونیستی و جنایات جنون‌آمیز این رژیم به جهانیان،  سهمی در این روشنگری داشته باشند.

بنابراین گزارش؛ در پی ترور سیدحسن نصرالله توسط رژیم صهیونسیتی ، بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فرهنگسرای نیاوران و خانه کتاب و ادبیات ایران، پیام تسلیتی صادر کردند.

 متن پیام تسلیت بنیاد فرهنگی هنری رودکی 

مجاهد راسخ و مبارز ثابت قدم شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای راه مقاومت پیوست. او که سالها با مقاومت‌ و ایستادگی در مقابل ظلم رژیم سفاک صهیونیستی ایستادگی کرد و پرچم آزادی خواهی و ظلم ستیزی را برافراشته نگه داشت.
این اقدام تروریستی و بزدلانه رژیم صهیونیستی در نزدیکی سالگرد حماسه «طوفان الاقصی»، یک جنایت جنگی و ضد بشری است. این جنایت نیز در کارنامه سیاه آن‌ها ثبت می‌شود؛ اما نشان‌دهنده ترس بی انتها و عجز و استیصال آنها است.
این اقدام تروریستی، جبهه مقاومت را از مسیر خود متوقف نمی‌کند بلکه مقاومت همیشه زنده است و  قدرت‌مندتر و جسورتر درمقابل ظلم آن‌ها خواهد ایستاد.
بنیاد فرهنگی هنری رودکی شهادت مظلومانه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله و جمعی از یارانش را به حضرت صاحب الزمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمامی مجاهدان راه مقاومت تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت پرچمدار مقاومت در منطقه، مجاهد کبیر «سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان» را محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همه آزادی خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه و تروریستی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیست، تاکید دارد که کنار مردم قهرمان لبنان و حزب الله سرافراز می ایستیم و با تمام قوا یاریگر ساختِ مستحکمِ سازمانِ مقاومت و حزب الله هستیم که پیروزی نزدیک است .

 پیام تسلیت فرهنگسرای نیاوران

رقص و جولان بر سرِ میدان کنند
رقص اندر خونِ خود، مردان کنند

باند تبهکار صهیونیستی، پس از یک سال جنایت و نسل‌کشی در غزه مظلوم، امروز، سید شجاع و سرافراز مقاومت را به شهادت رساند. اگر چه شهید سید حسن نصرالله (رحمت‌الله)،  شخصیتی کم‌نظیر در تاریخ اسلام بود، اما شهادت او نه تنها آتش مقاومت را خاموش نخواهدکرد، بلکه بر شعله مقاومت می‌دمد و به حول و قوه الهی، دیوانِ باند تبهکار و سفاک صهیونیستی را به خاکستر تبدیل خواهدکرد.

فرهنگسرای نیاوران، شهادت سید بصیر مقاومت، رهبر مظلوم و مقتدر حزب‌الله لبنان و روشنای چشم آزادگان جهان را به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عموم آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نماید.

پیام تسلیت خانه کتاب و ادبیات ایران

«بسم الله الرحمن الرحیم
*إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ*

رژیم خبیث صهیونیستی در جنایتی دیگر یکی از شاخه‌های پرثمر شجره طیبه مقاومت و یکی از فرزندان پاک اهل بیت (ع) را به شهادت رساند. شهید سیدحسن نصرالله، سید مقاومت از دوران جوانی پا به میدان مبارزه علیه شرمطلق گذاشت و در ادامه با به دست گرفتن دبیرکلی حزب‌الله لبنان توانست در مقام مدیری مدبر و رهبری شجاع به تربیت و ساماندهی نیروهایی مومن و مبارز بپردازد و دست متجاوزان و دشمنان بشریت را از خاک پاک لبنان کوتاه کند.

رهبری داهیانه سید مقاومت بر نیروهای حزب الله معادلات منطقه را برهم زد و طعم شکست را به نظام استکبار جهانی چشاند. پیروزی‌های دلچسب حزب‌الله بویژه در سال ۲۰۰۰ که این نیروی نظامی توانست ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون براند، دردناک‌ترین تراژدی‌ها را برای دشمنان بشریت و بزرگترین پیروزی‌ها را برای جریان مقاومت رقم زد.

سید مقاومت از زمانی که رهبری حزب‌الله لبنان را پس از شهادت سیدعباس موسوی برعهده گرفت می‌دانست که راهش به شهادت ختم می‌شود و در واقع کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند، شهادت را بهره و پاداش خود می‌دانند، چرا که این سرنوشت حاکی از رضایت خداوند است که: *«إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ.»* مهم این است که با شهادت سید راه جهاد علیه دشمنان خدا و بشریت بسته نمی‌شود.

سید مقاومت نزد خدای خود رفت، اما به یقین سلحشوری دیگر از دایره مومنان جای او نشسته و پیروزی‌های تازه‌ای برای جریان مقاومت رقم خواهد زد. دشمن صهیونیستی و آمریکای جهانخوار و دیگر پشتیبانانش بدانند که با به شهادت رساندن رهبران مقاومت و کشتار مسلمانان نمی‌تواند راه جهاد علیه ظلم و جور خود را ببندد، چرا که حتی کودکان ما و کودکان همه ملت‌های آزاده جهان نیز با کینه از این رژیم منحوس کودک‌کش بزرگ می‌شوند. تاریخ رژیم صهیونیستی با سیاهی عجین است، اما بالاخره روزی خواهد رسید که خون‌های به زمین ریخته شده توسط این سگ هار نظام استکبار جهانی، چونان سیلی این لکه پلید را از دامان بشریت شسته و زمین را برای بندگان صالح خدا به میراث خواهد گذاشت: *وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.*
 

کد خبر 1783387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha