"سلامت" و "معیشت" دو معروف مهم در سیستان وبلوچستان است

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: در شرایط کنونی، "سلامت" و "معیشت" دو معروف مهم در سیستان وبلوچستان است که باید به آنها دقت ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سردار احمد شفائی» در دیدار دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان که در محل سپاه سلمان صورت گرفت اظهار داشت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات امروز جامعه است که در کنار این امر باید مطالبه گری نیز به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان یادآور شد: مطالبه گری در صورتی ارزشمند است که هدفمند و به دور از تخریب و با بیان راهکارهای موثر باشد و باید به گونه ای پیش برود که به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مردم نیز در آن نقش آفرینان اصلی باشند و از ظرفیت و توان مردمی برای حل مسائل استان به بهترین نحو استفاده شود.

 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و بحرانی که به دلیل ویروس کرونا به مردم تحمیل شده است بحث سلامت شهروندان یکی از مهمترین معروفاتی است که در این استان باید مدنظر قرار بگیرد و با یک مشارکت عمومی و همگانی میان مردم و مسئولان و دستگاه‌های متولی باید جلوی رشد و گسترش آن را گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: تمرکز کردن بر روی این امر می‌تواند آثار خیر زیادی داشته باشد چرا که پیشرفت عمومی بر پایه سلامت شهروندان است که برای تحقق این موضوع، امر به معروف بسیار موثر است که باید به بهترین شیوه و روش کاربردی و موثر، شهروندان را به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک برای حفظ سلامت جامعه ترغیب کرد.

 

به گفته جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه؛ در این استان موضوع "معیشت" مردم نیز یکی دیگر از معروفاتی است که نباید مورد اغفال واقع شود و همه نهادها باید در امر یاری رساندن به معیشت و رونق سفره‌های مردم و حمایت از نیازمندان اهتمام لازم را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی در این بخش می‌تواند تا حد زیادی راهگشا باشد و این نیروهای مخلص و توانمند می‌توانند ضمن کمک در توزیع صحیح اقلام و بسته‌های حمایتی و معیشتی، در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز سهیم باشند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان در پایان تاکید کرد: خدمت به خلق و کسب رضایت الهی با بکارگیری از همه ظرفیت‌ و توانمندی‌ها باید سرلوحه کار مدیران و رده‌های مختلف باشد.

 

بسیجیان؛ سفیران امر به معروف و نهی از منکر

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان نیز در این دیدار گفت: قطعاً بسیجیان به دلیل اینکه برخواسته از میان مردم بوده و به خوبی درد و رنج و نیازمندی‌های مردم را می‌شناسند می‌توانند نقش‌های مثبت و مهمی در جامعه ایفا کنند.

 

سرهنگ پاسدار محسن اکبری افزود: یکی از موارد مهمی که در کنار ماموریت‌های اصلی بسیج می‌توان برای آنها تعریف کرد همکاری در ترویج و احیای بیش از پیش دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است که با توجه به ظرفیت بالایی که در این نیروهای انقلابی و خدوم دیده می‌شود می‌توانند گام‌های موثری بردارند.

 

به گفته اکبری؛ سیستان‌وبلوچستان به دلیل تنوع قومیت‌ها و شرایطی که دارد از ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی برخوردار است که باید از آنها استفاده کرد و در کنار تلاش برای رونق معیشت و حفظ سلامت؛ حفظ و استحکام وحدت یکی از مهمترین شاخصه‌های لازم در این استان محسوب می‌شود که تا امروز نیز به خوبی عملیاتی شده است.

 

سرهنگ اکبری ادامه داد: ظرفیت بسیج در مسیر مطالبه‌گری صحیح و موثر نیز بسیار قابل اهمیت است و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، بسیجیان می‌توانند به عنوان سفیران و مروجان امربه معروف و نهی از منکر در استان به صورت داوطلبانه و تحت نظارت این ستاد فعالیت کنند.
 

کد خبر 994998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha