درخواست «رشیدة طلیب» نماینده کنگره آمریکا به دستگیری نتانیاهو

«رشیدة طلیب» نماینده دموکرات ایالت میشیگان در کنگره آمریکا از دادگاه کیفری بین المللی خواست تا حکم بازداشت و دستگیری «بنیامین نتانیاهو» و مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل مشارکت در نسل کشی در غزه صادر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، در پی تسلط ارتش اشغالگر اسرائیلی به معبر رفح در روز سه شنبه؛ «رشیدة طلیب» نماینده دموکرات ایالت میشیگان از دادگاه کیفری بین المللی خواست تا حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات صهیونیستی را صادر کند.

 طلیب، تنها فلسطینی آمریکایی در کنگره، گفت: با نفوذ مستمر به شهر جنوبی رفح، هیچ مکان امنی برای فلسطینی ها در غزه وجود ندارد.

این نماینده فلسطینی کنگره گفت: نتانیاهو تا زمانی که درگیری ها ادامه داشته باشد، در سمت خود باقی خواهد ماند.

طلیب در بیانیه‌ای گفت: من از دادگاه کیفری بین‌المللی می‌خواهم که دستور بازداشت سریع نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیلی را صادر کند تا آنها را در قبال این نسل‌کشی مورد بازخواست قرار دهد، همانگونه که  نقض‌های مستند کنوانسیون نسل‌کشی طبق قوانین بین‌المللی توجیه می‌شود.

 این نماینده همچنین دوباره درخواست خود را برای آتش بس و قطع کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل اعلام کرد.

طلیب افزود: اکنون واضح‌تر از همیشه است که ما باید به تمام کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم آپارتاید اسرائیل پایان دهیم و از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بخواهیم آتش‌بس فوری و دائمی را که شامل خروج کامل نیروهای صهیونیستی از غزه و آزادی همه گروگان‌ها باشد، تسهیل کند.

گزارشها حاکی از آن است که دادگاه به دلیل افزایش اتهامات جنایات جنگی در جنگ اسرائیل علیه غزه، هفته ها در حال بررسی صدور حکم بازداشت است.

این درحالی است که برخی از جمهوری‌خواهان مجلس سنا تهدید کردند که اگر دیوان کیفری بین‌المللی به صدور حکم بازداشت ادامه دهد، تحریم‌هایی را علیه آن اعمال خواهند کرد.

 قانونگذاران گفتند: ایالات متحده آمریکا می تواند به قانون حفاظت از سربازان آمریکایی متوسل شود، قانونی که در سال ۲۰۰۲ از این کشور در برابر همکاری با دادگاه محافظت می کند.

ایالات متحده و اسرائیل اعضای دادگاه کیفری بین المللی نیستند، در حالی که فلسطین در سال ۲۰۱۵ به عضویت آن درآمد.

تانک‌های نظامی اسرائیل روز گذشته(سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وارد رفح شدند که همراه با گذرگاه کرم شالوم، یکی از دو نقطه ورودی حیاتی برای کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها است.

طلیب گفت: «بسیاری از همکاران من نگرانی و وحشت خود را نسبت به جنایات علیه بشریت که در شرف وقوع است، اعلام خواهند کرد، باوجود اینکه آنها به تازگی به ارسال میلیاردها دلار تسلیحات اضافی به نتانیاهو رأی دادند. گول نخورید، آنها به این جنایات رضایت دادند و کشور ما فعالانه در نسل کشی شرکت می کند. ماه‌هاست که نتانیاهو تصمیم خود برای حمله به رفح را اعلام کرده است، اما بیشتر همکاران من و بایدن سلاح‌های بیشتری برای فعال کردن قتل عام فرستاده‌اند.

کد خبر 1762261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha