راهیابی انیمیشن «چتر» به دو جشنواره بین‌المللی دیگر

فیلم کوتاه انیمیشن چتر محصول «استودیو نیکسو» در ادامه مسیر پخش بین‌المللی‌اش، به بخش رقابتی پانزدهمین دوره جشنواره VAFI & RAFI واقع در شهر واراژدین کشور کرواسی و سومین دوره جشنواره Caribetoons واقع در ایالت سانتامارتا کشور کلمبیا راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خیر ماندگار، جشنواره Caribetoons در سومین سال برگزاری‌اش در بخش انیمامینوتو دانشجویی، میزبان انیمیشن چتر «استودیو نیکسو» خواهد بود.

استودیو جیبلی ژاپن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استودیوهای انیمیشنی جهان که تولیدکننده آثار ماندگار هایائو میازاکی، کارگردان آثاری نظیر قلعه متحرک هاول، شاهزاده مونونکه و شهر ارواح است جزء برگزارکنندگان این جشنواره است.

این رویداد به‌منظور آموزش و ترویج ابتکارات هنری به مردم و در جهت تسهیلگری برای مردم محلی از جمله زنان شاغل و سرپرست خانوار و خانواده‌های حوزه دریای کاراییب تأسیس شده است.

این جشنواره از ۱۶ الی ۱۸ ماه می (۲۶ الی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در سانتا مارتا کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همچنین جشنواره VAFI & RAFI به شکل تخصصی، تولیدات انیمیشنی مرتبط با کودکان و نوجوانان را در بخش مسابقه می‌پذیرد و از ۲۷ می تا ۱ ژوئن (۷ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳) در شهر واراژدین برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی این رویداد، در این دوره از جشنواره، ۸۴۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۷۲ اثر از میان آن‌ها به بخش مسابقه راه پیدا کرده است. این جشنواره توسط استودیو وانیما واراژدین برگزار می‌شود.

تاکنون انیمیشن چتر در بخش مسابقه پنج جشنواره انیمیشن بین‌المللی حضور داشته است.

کد خبر 1762947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha