امیدآفرینی؛ رسالت خطیر رسانه در عرصه جهاد تبیین

امروز نقطه اصلی و کانونی در رسیدن به قله‌ها امیدآفرینی است، یعنی هرگز نباید جامعه و جوانان را نسبت به آینده ناامید کنیم و برای رسیدن به قله موفقیت باید پیشرفت‌ها را ببینیم.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، ‌واژه امیدآفرینی از سردمداران و اولویت‌های رسانه‌ها برای تزریق به قشر جوان بوده، چراکه در تمام سخنرانی‌های مقام معظم رهبری این واژه تکرار شده و موج می‌زند و گزاره امیدآفرینی مرکز ثقل پایداری اجتماعی نیز است.

در گام دوم انقلاب در دوران ویژه‌ای قرار داریم، به طوری که همه جریان‌ها و رسانه‌های استکباری بر علیه این کشور قلم‌فرسایی می‌کنند و رسانه‌های دشمن همه تلاش خود را به کار بسته‌اند که دستاوردهای انقلاب را زیر سوال برده و آنها را کوچک و در مقابل مشکلات را بزرگ جلوه دهند.

حضرت امام(ره) هم همواره بر این واژه تاکید داشتند، پس نتیجه می‌گیریم که این واژه دارای پشتوانه فکری و نظری است.

دشمن هم امیدآفرینی را هدف قرار داده تا آن را تبدیل به یاس و ناامیدی کند.

بیان دستاوردها و اطلاع‌رسانی در راستای روشنگری دقیق، امکانات و واقعیت‌هایی که وجود دارد، ضرورت را دو چندان می‌کند.

پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند و توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

کار رسانه در سایه قلم و بیان تحولات در جامعه مصداق پیدا می‌کند و اگر چنان‌چه این قلم همراه با صداقت و برگرفته از یک روایت درست باشد، موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

دشمن با همه ظرفیت‌ها و امکانات امپراطور خبری و رسانه‌ای خود، در راستای با سیاست شیطانی که ناامید کردن جامعه علی‌الخصوص جوانان است استفاده کرده و خبرهای واقعی را دروغ جلوه داده و امید در جامعه را تبدیل یاس می‌کند.

امروز که دشمنان به دنبال تغییر ساختار و واقعیت است، نقش رسانه‌ها در بیان و صیانت از حقیقت بسیار مهم و جهاد تبیین و امیدآفرینی دو رسالت مهم رسانه به عنوان پایه و اساس یک جامعه بوده‌است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نوروزی با قشرهای مختلف مردم، «جوانان مستعد، ملت آماده به کار، منابع کم‌نظیر طبیعی و موقعیت ممتاز جغرافیایی» را از جمله ظرفیت‌های انبوه برای استمرار پیشرفت‌های کشور برشمرده‌اند و ‌لازمه ادامه پیشرفت ‌را امیدواری به آینده دانسته‌اند.

با وجود ۴ دهه تحریم‌های ظالمانه، ‌ ایران قوی، به موفقیت‌های قابل توجه‌ای در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرده است، اما دشمنان نمی‌گذارند به‌درستی این دستاوردها به گوش مردم برسد، یا این‌که سعی در وارونه جلوه دادن آن دارد که با تلاش رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها تلاش‌های آنان ناکام خواهد ماند.

رسانه‌ باید با قلم خود، اقدامات و عملکرد دولت و نظام را به صورت شایسته، برای جامعه هدف تبیین کند.

رسانه وظیفه دارد عملکردها را براساس واقعیت برای جامعه را انجام  توضیح دهد و در این حوزه نباید کوتاهی صورت گیرد.

کد خبر 1764059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha