راه‌اندازی پنج پاتوق دخترانه در مساجد مشهد

معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: باشگاه «ملکه» همزمان با دهه کرامت از پاتوق های ویژه دختران ۹تا۱۲ سال در مساجد محلات رونمایی کرد.

جاوید کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از برنامه های ویژه مدیریت شهری دردوره ششم افزایش سطح مشارکت اقشار و شهروندان در سنین مختلف در برنامه های فرهنگی و هنری است که این رویکرد با سیاست کلی مسجد محوری باعث شده بخشی قابل توجهی از برنامه های ما با محوریت محلات و ماسجد وتشکل ها اجرا شود.

وی افزود: یکی از این برنامه ها ایجاد پاتوق های دخترانه در قالب باشگاه «ملکه» و اعزام گروه سرود، اهداء هدیه، برگزاری عصرانه فرهنگی و ... در مساجد و تشکل های دینی محلات در دهه کرامت بود.

راه‌اندازی پنج پاتوق دخترانه در مساجد مشهد

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: باشگاه ملکه در هر محله، پاتوق هایی رابا محوریت زیست عفیفانه درقالب گفتگو وبازی برای دختران ٩ تا ١٢ ساله راه اندازی می کند که اکنون محلات توس، قاسم آباد، احمد آباد، خواجه ربیع، فرامرز عباسی به عنوان پایلوت اجرا این طرح انتخاب شده اند.

وی تصریح کرد: این پاتوق ها در مساجد و تشکل های تربیتی هرمحله ایجاد شده و فعالیت آنها درقالب جلسات هفتگی بوده و در انتهای هر ۳ هفته نیز اردوهای مادر و دختری برگزار می شود.

راه‌اندازی پنج پاتوق دخترانه در مساجد مشهد

کیانی گفت: انتخاب تشکل های تربیتی ومساجد به عنوان مکان برگزاری پاتوق های دخترانه با هدف ایجاد فضاهای بانشاط مبتنی برعفت عمومی ویژه دختران انجام شده است.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری عمده باشگاه "ملکه" درراستای تربیت مربی می باشد که در این راستا کارگاه آموزشی ویژه برای ۳۰ ره یار به عنوان مربی در قالب ۵۰ ساعت آموزش تئوری و عملی برگزارشد.

راه‌اندازی پنج پاتوق دخترانه در مساجد مشهد

پایان پیام/

کد خبر 1764251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha