شورای اسلامی شهر شیراز وجود برخی اختلاف نظرات را موجب اختلال در مدیریت شهری می داند

طاهری گفت: صرفا تقصیرات متوجه شهردار شیراز نیست و شورای اسلامی شهر نیز اشتباهاتی داشته است و برخی اختلاف نظرها موجب اختلال در مدیریت شهری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی طاهری»، امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در روزهای گذشته اطلاعاتی در خصوص وضعیت شهردار شیراز به صورت اخبار رسمی و نیمه رسمی منتشر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در تاریخ های متعددی در بهمن و اسفند سال قبل و فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال از سوی اعضای عمران شورای اسلامی شهر شیراز، تذکرات مختلفی به شهردار شیراز ارائه شد و در مهلت قانونی شهردار تذکرها را پاسخ داد و تذکر به عضو شورا بازگردانده شد.

وی اضافه کرد: بخشی از این پاسخ ها، اعضای شورا را قانع نکرد و نهایتا در ۲ مرداد، ۲۰ سئوال که مد نظر و در خصوص عدم اقناع اعضای شورای اسلامی به شهردار شیراز ارسال شد و شهردار فرصت داشت ظرف ۱۰ روز در شورا پاسخگوی این سئوالات باشد.

طاهری تاکید کرد: فرصت پاسخ شهردار به سئوالات با مراسم تشییع پیکر مطهر شهید اسکندری مصادف شد و با تصمیم اعضای شورا قرار شد شهردار ۱۸ مرداد پاسخگوی سئوالات شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون چنانچه پاسخ ها نتواند اعضا را قانع کند، حداقل پنج نفر از اعضای شورا می توانند امضا کننده استیضاح باشند و شرایط نیز به اطلاع شهردار شیراز رسانده شد و جلسه پرسش و پاسخ با حضور اعضای شورا برگزار شد و پس از نشستی، تعدادی از اعضای شورا، طرح استیضاح را برای شهردار تنظیم کردند که به امضای ۱۰ تن از اعضای شورا رسید.

طاهری گفت: ۱۹ مرداد به اطلاع شهردار شیراز رساندیم که شرایط به سمت استیضاح رفته است و شهردار شیراز به صورت شفاهی استعفای خود را عنوان کرد و در جلسه ۲۰ مرداد، رای گیری شد که شهردار مسیر استعفا را بپذیرد و وارد روند استیضاح نشویم.

وی ادامه داد: شهردار شیراز نیز استعفا را پذیرفت و به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کرد و ۲۳ مرداد طی جلسه ای بررسی نهایی استعفای شهردار شیراز انجام شد و اعضای شورا به صورت یکپارچه دستور استیضاح را در برنامه کار خود قرار دارند چون شهردار تقاضای لغو استعفای خود را کرده بود و شورا با لغو استعفای وی موافقت کرد و تصمیم به انجام استیضاح گرفت.

طاهری گفت: فرماندار شیراز در جلسه دیروز و اعلام روند استیضاح حاضر شد و شهردار و معاونان نیز حضور یافتند و شهردار شیراز وضعیت اختلاف به شیوه های مدیریتی را پذیرفت و اعلام کرد که نظر شورای اسلامی شهر شیراز را بپذیرد اما در نهایت شورا از حق استیضاح گذشت و استعفای شهردار را پذیرفت و «سعید مصفا» به عنوان سرپرست شهرداری شیراز معرفی شد .

وی ادامه داد: شهرداری یک دستگاه مرتبط با دستگاه های دیگر است و امیدواریم شاهد همکاری سایر دستگاه ها با شهرداری شیراز باشیم.

طاهری خاطر نشان کرد: صرفا تقصیرات متوجه شهردار نیست و شورا نیز اشتباهاتی داشته است و برخی اختلاف نظرها موجب اختلال در مدیریت شهری می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم شهردار آینده شیراز با داشتن کارنامه و برنامه، شخص کارآمدی باشد و با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت موجب پیشرفت شهر شود.

خاطر نشان می شود دلایل استیضاح «سید احسان اصنافی» شهردار سابق شیراز شامل 10 مورد بوده و مواردی از جمله افزایش نارضایتی عمومی در ارتباط با خدمات شهری و محله ای مانند تصفیه خانه، آسفالت، لکه گیری معابر و فضای سبز و عدم اقدام جدی در راستای جلوگیری از بین رفتن باغات شیراز،  بی برنامگی و روزمرگی در فعالیت ها و طرح های مختلف شهرداری، فاصله فاحش میزان جذب درآمد در بخش های مختلف در چهار ماهه اول سال در مقایسه با سال های قبل، عدم اجرای مصوبات شورای شهر از جمله قرارداد پروژه مرکز داده، کیف پول الکترونیک و بلیط افزار شهروندی، عدم ارسال تعداد پهنه پیشنهادی در حوزه خدمات درمانی، رصد خانه شهری و معماری سازمانی، عدم اهتمام و پیگیری جدی پیرامون مصوبه شورا در رابطه با ایجاد سامانه یکپارچه سازی اسناد شهرداری علی الخصوص اسناد موجود در ادارات کل حقوقی و املاک، عدم ارائه برنامه جامع راهبردی در حوزه فرهنگی، عمرانی، زیارتی، گردشگری، سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار شهری، عدم اجرای مصوبه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی با موضوع به روز رسانی نقشه سامانه «منام» با روش بررسی میدانی و گزارش مغایرت های موجود به شورای اسلامی شهر، عدم توجه به برنامه های زیرساختی، توسعه محور و ریشه ای در حوزه فرهنگ همچون طرح احیای محلات با محوریت مساجد و عدم وجود استراتژی و برنامه مشخص در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری، مدیریت ضعیف و عدم ارائه برنامه های راهبردی در مبارزه با فساد، پرورش نیروی انسانی مستعد و شفافیت در ادارات کل حقوقی و املاک و توقف و ضعف در اجرای پروژه های مصوب در حوزه عمرانی و عدم آغاز به کار تمامی پروژه های بزرگ حیاتی مصوب در بودجه 1401 از سوی شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص عنوان شده است.

کد خبر 1205400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha