برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم به همت هیئت جنت العباس(ع) قم

به همت هیئت جنت العباس(ع) قم در دهه دوم ماه محرم امسال، ده شب مراسم سخنرانی و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

اکبر بهمنی، مسئول این هیئت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با آغاز ماه محرم به مدت 20 شب پذیرایی از عزاداران و عموم مردم را در خیمه گاه جنت العباس(ع) واقع در خیابان شهیدطالقانی (آذر) نزدیکی بقعه چهل اختران قم داشته ایم و در دهه دوم محرم نیز مراسم روضه خوانی و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به همت این هیئت دایر بوده است.

 

وی افزود: سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سقازاده بوده و مداحان و مرثیه خوانان اهل بیت(ع) همچون سید رضا تحویلدار، پیله وران و ... در این محفل به روضه خوانی و نوحه خوانی پرداخته اند.

 

وی همچنین گفت: این مراسم هر شب از ساعت 21:30 با قرائت زیارت عاشورا آغاز شده و در پایان مجلس عزاداری، برنامه اطعام عزاداران اجرا شده است.

 

مسئول هیئت جنت العباس(ع) ادامه داد: از جمله برنامه های ما در طول سال برگزاری جلسات هفتگی هیئت بوده که معمولاً دوشنبه شب ها به شکل دوره ای در منزل دوستان هیئتی برگزار می شده، ضمن آن که در مناسبت های خاص همچون اعیاد، سالروز ولادت و یا شهادت ائمه (ع) مجلس و محفل برگزار می شود.

کد خبر 1206267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha