آغاز آتش بس غزه از فردا به مدت ۴ روز

گردان شهید عزالدین القسام در بیانیه‌ای از اجرای آتش بس از ساعت ۷ صبح فردا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، گردان شهید عزالدین القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: درباره آتش بس بشردوستانه و مبادله اسیران زنان و کودکان زیر ۱۹ سال توافق شده است.

القسام تاکید کرد: آتش بس روز جمعه از ساعت ۷ صبح اجرا می شود.

در این بیانیه آمده است: آتش بس از صبح فردا به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. تمامی اقدامات نظامی گردان‌های القسام و مقاومت فلسطین و اشغالگران اسرائیل در تمام مدت آتش بس متوقف خواهد بود.

القسام تاکید کرد: آتش بس شامل توقف کامل پرواز دشمن در جنوب نوار غزه می شود. همچنین پروازها به مدت شش ساعت در روز از ساعت ۱۰ تا ۱۶ در شهر غزه و شمال آن متوقف خواهد شد.

القسام در بیانیه خود آورده است: به ازای هر اسیر اسرائیلی سه اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد و در طول چهار روز ۵۰ اسیر اسرائیل از زنان و کودکان زیر ۱۹ سال آزاد خواهند شد.

القسام اعلام کرد: روزانه ۲۰۰ کامیون تجهیزات امدادی و پزشکی و چهار کامیون سوخت و گاز پخت و پز به تمام مناطق غزه وارد می شود.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر امروز اعلام کرد: آتش در نوار غزه برای مدت چهار روز از ساعت ۷ صبح به وقت محلی روز جمعه آغاز می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد: فهرست غیرنظامیانی که طبق توافق آتش بس حماس و اسرائیل آزاد خواهند کرد، دریافت کره است.

الانصاری اعلام کرد: مرحله اول از اسیران اسرائیل شامل ۱۳ زن و کودک است.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم دو طرف به بندهای توافق پایبند باشند و به آن بسیار می‌نگریم. همچنین امیدواریم که این آتش بس بشردوستانه برای آغاز کار بزرگتر به منظور دستیابی به آتش بس دائمی و صلح پایدار باشد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: تل آویو به طور رسمی اسامی فهرست اولین گروه اسیران در نوار غزه را تحویل گرفته است.

کد خبر 1735247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha