وزش باد شدید به مسجد «مجیدیه» استانبول خسارت وارد کرد

وزش باد شدید به حیاط مسجد جامع «مجیدیه» در شهر استانبول خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیلی صباح، وزش باد شدید جنوب غربی در روز سه شنبه (۷ آذر ماه) که مناطق ساحلی استانبول را تحت تأثیر قرار داد، به حیاط مسجد جامع معروف مجیدیه در محله اورتاکوی منطقه بشکتاش این شهر آسیب جزئی وارد کرد.

این مسجد جامع همچنین به عنوان مسجد اورتاکوی نیز شناخته می شود و در کنار دریا قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان ها در تنگه بسفر است.

بر اثر وزش بادهای جنوب غربی، بلوک های بتنی از ساحل دریا مقابل مسجد واقع در زیر پل شهدا کنده شد و بلوک‌های سیمانی که در باغ مسجد فرو ریخته بود، به سنگ مرمر حیاط آسیب رساند و بادهای تند، چترهای باغ را از بین برد.

صحن مسجد نیز مملو از صدف های دریا و زباله های پلاستیکی بود که آب آن را به آنجا آورده بود.

مسئولان استانبول از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نسبت به احتمال وزش باد شدید و شرایط نامساعد جوی در استانبول در روز سه شنبه هشدار داده بودند و از شهروندان خواستند جانب احتیاط را رعایت کنند.

همچنین در این  پست آمده است: پیش بینی می شود از عصر امروز وزش باد در مرمره از سمت جنوب و جنوب غربی آغاز شود و انتظار می رود تاثیر طوفان بعد از عصر چهارشنبه کاهش یابد.

باران‌های شدید، طوفان و بادهای تند در روزهای پایانی هفته گذشته و دوشنبه در بسیاری از ایالت‌های ترکیه بارید و دست‌کم دو نفر را کشت. بارندگی، افزایش سطح آب دریاها و طوفان‌ها نیز بر زندگی روزمره، به ویژه در امتداد سواحل دریای سیاه در استان‌های کاستمونو و آرتوین تأثیر منفی گذاشته است.

سازمان مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استانبول اعلام کرد: سیل در بسیاری از نقاط کشور گزارش شده است که خسارت‌های سازه ای بر جای گذاشته است و به سقف ها خسارت وارد شده و درختان ریزش کرده است و به همین دلیل، تردد در مقاطعی با اختلال مواجه شده است.

کد خبر 1736161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha