شهر بازی مقاومت در پارک موزه دفاع مقدس مازندران ایجاد می شود

سردار مسلمی گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دفاع مقدس مازندران، شهر بازی مقاومت با ۲۰۰آیتم با محوریت رشادت های رزمندگان اسلام در عملیات های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی در مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار سیاوش مسلمی-فرمانده سپاه کربلا در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه کنگره شهدا هر ۱۰سال یکبار در استان برگزار می شود، اظهار کرد: رهبری با اعضای کنگره هر استان نشست اختصاصی دارند که ارزشمنداست. همچنین در حاشیه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایشگاهی هم با محوریت دستاوردهای کمیته‌ها برگزار می‌شود که معظم له بازدید خواهند داشت.

شهر بازی مقاومت در پارک موزه دفاع مقدس مازندران ایجاد می شود

وی از تشکیل ۲۱کمیته در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران خبر داد و افزود: دهم مهرماه سال جاری در مجموعه ورزشی محلی ماهفروجک ساری این کنگره برگزار می شود که باید زیرساخت‌ها آماده شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اهمیت کار کنگره شهدا تصریح کرد: باید خروجی درخور و شایسته لشکر ویژه ۲۵ کربلا داشته باشیم.

سردار مسلمی از ساخت فیلم سینمایی بلند ذیل این کنگره تحت عنوان کالدو با اعتباری بالغ بر۵۵میلیارد تومان خبر داد و گفت: در گویش محلی مازندرانی به دود که از تپه مشاهده می شود کالدو گفته می شود.

وی از برپایی نمایشگاه تجسمی، اجرای نمایش هنری فصل شیدایی در غرب و مرکز استان با هزینه ۳۰میلیارد تومان و تولید سمفونی به دو زبان فارسی و محلی (مازندرانی خبر داد و افزود: کنگره شهدای بین الملل ویژه شهدای یمن مدفون در شهرستان آمل نیز ذیل دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید مازندران برگزار می شود.

 سردار مسلمی از تهیه تابلو فرش منقش با تمثال مبارک ۱۰هزار و ۴۰۰شهید مازندران خبر داد و یادآورشد: همایش سپاس طی یک روز با همراهی مسئولین استانی در بیت تمامی ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استان برگزار شد.

وی از تدوین و تالیف ۵جلد کتاب خبر داد و گفت: شهر بازی مقاومت با ۲۰۰آیتم با محوریت رشادت های رزمندگان اسلام در عملیات های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی در مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران ایجاد می شود.

شهر بازی مقاومت در پارک موزه دفاع مقدس مازندران ایجاد می شود

سردار مسلمی از تولید سریال ۲۹قسمتی با محوریت زندگی شهید تورانی با همراهی سازمان اوج خبر داد.

وی با بیان اینکه جشنواره های سرود، تئاتر  و ... با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل های مردمی برگزار خواهد شد، ادامه داد: پژوهشکده دائمی کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استام مازندران نیز در ساری افتتاح می شود تا با پایان این کنگره کار شهدایی پایان نیابد.

سردار مسلمی با بیان اینکه بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با سپاه کربلا ارتباط و تعامل سازنده دارد، گفت:  برای ساماندهی گلزار شهدای استان ۱۰میلیارد و ۹۴۰میلیارد تومان و ۵میلیارد و ۹۸۷میلیون تومان نیز از سوی بسیج و مردم کمک شد.

کد خبر 1761498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha