رفع مشکل مسکن مهمترین مطالبه جامعه ایثارگری مازندران

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیش از شش هزار نفر از جامعه ایثارگری استان مازندران فاقد مسکن هستند، گفت: تمام جانبازان بالای ۲۵درصد و همسر و فرزندان شهدا باید زمین رایگان برای ساخت مسکن دریافت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران بابیان اینکه این دیار از استان های پرنعمت در حوزه های معنوی و مواهب الهی است، اظهار کرد: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها قرارگاه فرهنگی کشور است که پشتوانه بودجه ای دارد و در رأی کشور به ریاست رئیس جمهور اداره می شود.

رفع مشکل مسکن مهمترین مطالبه جامعه ایثارگری مازندران

وی بابیان اینکه جلسات این شورا در استان ها باید به ریاست استاندار محترم هر سه ماه یکبار برگزار شود، افزود: دبیرخانه این شورا در بنیاد شهید و امورایثارگران استان مستقر است

قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند ۲۰درصد بودجه فرهنگی را مصروف حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدارند، گفت: عملکرد اعضای این شورا رتبه بنده شده و به سمع و نظر دیوان محاسبات می رسد.

وی به ۴۵هزار و ۹۱۱نفر جمعیت ایثارگری مازندران اشاره کرد و ادامه داد: ۵هزار و ۹۶۰نفر از این قشر برای شغل متقاضی هستند.

قاضی زاده هاشمی از برگزاری آزمون استخدام برای فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰درصد با داشتن هر نوع مدرک تحصیلی حتی فاقد دیپلم خبر داد و افزود: تمامی فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰درصد استخدام می شوند.

وی با بیان اینکه چهارهزار و ۷۰۸نفر دیگر نیز از جامعه ایثارگری استان جویای کار هستند، گفت: بیش از  ۱۳هزار نفر از جامعه ایثارگری استان تبدیل وضعیت شدند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ۱۰درصد تسهیلات اشتغال در تمامی دستگاه ها باید به جامعه ایثارگری تخصیص داده شود، افزود: متاسفانه مازندران در حوزه مسکن ایثارگران به واسطه تامین زمین از استان های عقب مانده است.

وی با بیان اینکه بیش از شش هزار نفر از جامعه ایثارگری استان مازندران فاقد مسکن هستند، بیان کرد: تمام جانبازان بالای ۲۵درصد و همسر و فرزندان شهدا باید زمین رایگان برای ساخت مسکن دریافت نمایند.

معاون رئیس جمهور خطاب به استاندار مازندران خواستار رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگری استان شد.

قاضی زاده هاشمی به ساماندهی گلزار شهدای استان اشاره کرد و افزود: هزار و ۱۶۰گلزار ساماندهی شد. ۶۵میلیارد تومان استان برای ساماندهی این گلزار ها نیز است که تلاش داریم در سفر دولت به مازندران محقق شود.

وی با اشاره به عملکرد استان در حوزه بهداشت و درمان جامعه ایثارگری، گفت: اسناد درمانی ایثارگران تا پایان سال گذشته تسویه شده است.

قاضی زاده هاشمی از پروژه های عمرانی بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران یاد کرد و  خواستار پیگیری استاندار برای تحقق مصوبات سفر دولت به این استان در حوزه ایثارگری شد.

وی از برگزاری ۱۴کنگره ملی و هشت کنگره استانی خبر داد و گفت: تولیدات کیفی نظیر تالیف کتاب، تولید فیلم و ... باید مورد توجه باشد.

قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه کیفیت تولیدات کنگره باید جریان ساز باشد، افزود: اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استاندار مازندران برای تحقق اهداف دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استان مازندران ورود جدی داشته باشند.

کد خبر 1761511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha