دغدغه‌مندی کانون صالحین درباره جوانی جمعیت و فرزندآوری

کانون‌ فرهنگی هنری صالحین شهر نوربهار خدابنده از کانون‌های فعال در حوزه آموزشی، زمینه آموزش ۴۰ مربی حوزه جمعیت و فرزندآوری را به عنوان شبکه‌ای از مربیان این شهر فراهم کرده است.

بابالو مدیرکانون فرهنگی هنری صالحین شهر نوربهار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان کانون فرهنگی هنری صالحین، مسجد باب الحوائج(ع) شهر نوربهار در سال  ۱۳۸۷ با عضوگیری از ۱۲۰ نفر از بچه های این شهر فعالیت خود را آغاز کرد. این کانون از ابتدای آغاز به کار برگزاری دوره های های آموزشی بالاخص برای بانوان و دختران را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به استقبال اعضای این کانون از برنامه های قرآنی گفت: در راستای ایجاد انس و الفت جوانان و نوجوانان شهر با قرآن کریم جلسات هفتگی قرآن کریم به همت این کانون اجرا می شود.

از برپایی محافل انس با قرآن کریم تا دوره‌های آموزشی جمعیت و فرزندآوری در کانون صالحین

بابالو با یادآوری اینکه کلاس های هفتگی تجوید و تفسیر قرآن مخصوص نوجوانان پسر به صورت هفتگی در منزل اهالی منطقه تشکیل می شود، تصریح کرد: مراسم زیارت عاشورا هر روز با حضور حجت الاسلام مهدی ذوالقدری، امام جمعه شهر نوربهار در مسجد برپا می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری صالحین با اشاره به تشکیل کلاس های هفتگی روانخوانی و تجوید برای دختران در مسجد، ادامه داد: کلاس های آموزش نماز نیز با حضور امام جمعه این شهر برگزار می شود.

از برپایی محافل انس با قرآن کریم تا دوره‌های آموزشی جمعیت و فرزندآوری در کانون صالحین

بابالو با یادآوری اینکه کانون فرهنگی هنری صالحین بستری برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد فراهم ساخته است، ادامه داد: مسابقات نقاشی با موضوع محرم و اربعین برای کودکان در مسجد برگزار می شود.

وی ادامه داد: حجت الاسلام ذوالقدری، امام جمعه شهر نوربهار از همراهان کانون صالحین است و همواره در اجرای برنامه ها کانون را یاری می کند. یکی از برنامه های مورد توجه دانش آموزان این شهر طرح «پیوند مسجد و مدرسه» است که به اذعان امام جمعه این شهر گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد است و می تواند در نهادینه کردن فرهنگ حضور دانش آموزان در مساجد و ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی آنان موثر باشد.

از برپایی محافل انس با قرآن کریم تا دوره‌های آموزشی جمعیت و فرزندآوری در کانون صالحین

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری صالحین به اجرای دوره آموزشی مادران عضو این کانون به عنوان مربیان حوزه جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: در این کانون دوره های آموزشی ویژه ۴۰ از مادران عضو کانون با حضور حجت الاسلام ذوالقدری، امام جماعت شهر نوربهار در سرفصل های ترغیب فرزندآوری، نکوهش سقط جنین و آسیب های تک فرزندی در حال برگزاری است.

وی با یادآوری اینکه مقرر شده است هر یک از این مادران به عنوان مربیان آموزشی در محلات خود به عنوان شبکه های فعال در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت کنند، گفت: فعالیت های عمده این کانون در حوزه جمعیت و فرزندآوری موجب شد تا در در اولین رویداد ملی تقدیر از عملکرد کانون‌های مساجد کشور در موضوع جمعیت و فرزندآوری جزو کانون های برگزیده انتخاب شود.

از برپایی محافل انس با قرآن کریم تا دوره‌های آموزشی جمعیت و فرزندآوری در کانون صالحین

کد خبر 1762443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha