برگزاری ۲۹۱ مین سالگرد تولد مختومقلی فراغی در ۲۷ اردیبهشت/ ۴۰ مهمان از کشور ترکمنستان حضور دارند

متین گفت: همایش استانی دویست و نود و یکمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف شهیر ایرانی ترکمن در روز (پنجشنبه ۲۷ ادیبهشت) در آق توقای مراوه تپه، مزار این شاعر برگزار می شود.

الهام متین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: همایش استانی دویست و نود و یکمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر شهیر ایرانی ترکمن، در ساعت ۱۵ روز (پنجشنبه ۲۷ ادیبهشت) در آق توقای مراوه تپه مزار این شاعر و عارف شهیر برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در راستای بزرگداشت این شاعر شهیر، برنامه هایی در سطح شهرستان های استان از (۱۲ اردیبهشت) آغاز شده و تا (۲۷ اردیبهشت) ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور ۴۰ مهمان از کشور ترکمنستان در این مراسم، ادامه داد: جلسات مختلفی در راستای برگزاری این همایش برگزار شده و بر اساس درخواست سفیر ترکمنستان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات موظوف به پیگیری موضوعات حضور مهمانان و سایر برنامه ها است.

متین با اشاره به برگزاری یک برنامه میدانی در سازمان فرهنگ و ارتباطات، گفت: موضوعات مختلف در این برنامه بررسی شد و و مقرر شد چند اقدام شاخص در این راستا انجام شود.

ثبت ولادت مختومقلی فراغی در تقویم ملی ایران

وی، ثبت ۲۸ اردیبهشت ماه به عنوان ولادت مختومقلی فراغی در تقویم ملی ایران، پیگیری ثبت مختومقلی فراغی به عنوان ۲۷۴ مین چهره فاخر ایران در انجمن مفاخر و چاپ مجموعه چهار جلدی از اشعار مختومقلی فراغی را از اقدامات و تصمیمات گرفته شده در سازمان فرهنگ و ارتباطات برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: برگزاری همایش ملی مختومقلی فراغی با حضور رئیس جمهور در مهرماه امسال از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

وی گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که مجمع جهانی تقریب مذاهب یکی از بخش های خود را به مختومقلی فراغی اختصاص دهد تا با حضور رئیس جمهور در این همایش ملی ضریب رسانه و بین المللی هم پیدا کند.

متین با اشاره به برگزاری همایش استانی مختومقلی فراغی، افزود: در این روز برنامه های ویژه ای از سوی اهالی بومی و محلی شهرستان مراوه تپه در روستای آق توقای برگزار می شود.

رایزنی برای حضور وزیر ارشاد در همایش مختومقلی فراغی

وی، برگزاری عصر شعر و شب شعر، اجرای گروه های موسیقی سنتی، نمایش آداب و رسوم و غذاهای سنتی و نمایش آثار هنرمندان در قالب نمایشگاه و فروشگاه در کنار رواق های آرامگاه را از جمله برنامه های این همایش اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به مهمانان این مراسم نیز گفت: این مراسم همچون سال های گذشته با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود. همچنین در حال رایزنی هستیم تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم حضور پیدا کنند.

کد خبر 1762444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha