امامزادگان بی بی خاتونین(س) و شاه غالب(ع) باید از تولیت اوقاف خارج شوند

امام جمعه مارگون با اشاره به سهل انگاری نسبت به امامزادگان بی بی خاتونین و امامزاده شاه غالب علیهم السلام، گفت: این امامزادگان به جهت بی‌تفاوتی اوقاف باید از مدیریت اداره کل اوقاف خارج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را به تکبر اختصاص داد و اظهار کرد: یکی از صفات رذیله و ناپسند که مورد نکوهش و مذمت آیات و روایات قرار گرفته «کبر» است.

امام جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه خداوند متعال متکبران را دوست ندارد، علت حقیقی تکبر را دو موضوع احساس «حقارت و خاری» دانست و گفت: کسی که این احساس را دارد، سعی می‌کند با تحمیل کردن خود بر دیگران آن را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه کسی که احساس بزرگی و خود برتر بینی دارد خود را در شخصیت و مقام بالاتر از دیگران می بیند، افزود: کسانی که مردم را کوچک می شمارند و بر آنان بزرگی می کنند، جبار هستند.

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه تکبر تنها از آن خدا بوده و برای او شریکی نیست که تکبر ورزد، ادامه داد: کسی که بر دیگران تکبر ورزد، در واقع خودش را خوار و تحقیر کرده است، خداوند متعال ابلیس را که ۶ هزار سال عبادت کرده بود به خاطر لحظه ای تکبر او، هبوط کرد و از بهشت رانده شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت را یادآور شد و گفت: از ۲۱ اردیبهشت ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا ۳۱ اردیبهشت ماه ولادت حضرت امام رضا علیه السلام را دهه کرامت نام گذاری کرده اند.

وی دهه کرامت را بهترین زمان برای تفکر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی دانست و افزود:در مقام شامخ آن حضرت همین بس که او شفیعه روز جزا بوده و در زیارتنامه آن حضرت می‌خوانیم «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه ما را در قیامت مورد شفاعت خود قرار بده».

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: در اهمیت وجود مبارک آن حضرت می‌توان گفت حضور بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها باعث شد تا حوزه علمیه قم بعد از حوزه علمیه نجف، پایگاهی برای ترویج دین مبین اسلام محمدی(ص) شود و نقشه اسلام در گستره وسیع‌تری شکل بگیرد.

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کرامت و نهادینه کردن آن امری مهم است، اظهار کرد: ارزش‌های نهفته در سیره رفتاری و شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و همچنین سیره رفتاری امام رضا علیه السلام مقوله‌هایی هستند که دهه کرامت آن را دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: در زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نکاتی ارزنده درباره آن حضرت بیان شده که با تفکر در آن جایگاه و ابعاد شخصیتی آن حضرت بیان شده است.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تبریک روز دختر، بیان کرد: دختران جامعه ما باید با تاسی از سیره حضرت معصومه سلام الله علیها که در دوران عمر خود پاکدامنی و عفت خود را حفظ کردند، این گونه باشند.

خطیب نماز جمعه مارگون خاطرنشان کرد: کرامت امام رضا علیه السلام در زمانی که در مرو به عنوان ولایت عهدی حضور داشتند چنان تاثیرگذار بود که در زمانی کوتاه توانست جامعه را با خود همراه کند.

وی گفت: داستان رهایی آهو از بند صیاد یکی از روایت‌هایی است که در مورد امام رضا علیه السلام وجود دارد و این امر می‌تواند ابعاد شخصیتی آن حضرت را به خوبی بازگو کند.

حجت الاسلام خواجه پور ۲۵ اردیبهشت ماه، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه را یادآور شد و افزود: هرچند در ایران اسلامی وجود بارگاه منور رضوی به عنوان مهم‌ترین زیارتگاه شیعیان مانند خورشیدی نور معنویت می‌گسترد، در کنار آن بقاع متبرکه و امامزادگان در گوشه و کنار کشور چون ستارگان تابانی هستند که به زیبایی آسمان امامت و ولایت می‌افزاید.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه زیارت به عنوان یکی از عناصر مهم فرهنگ ساز تاثیر بسیار زیادی در بهبود روحی فرد و مناسبت‌های اجتماعی افراد دارد، ادامه داد: از اداره کل اوقاف استان که نسبت به امامزادگان بی بی خاتونین و امامزاده شاه غالب علیهم السلام بی‌تفاوت و سهل انگاری می کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

وی ضمن تاکید بر اینکه این امامزادگان به جهت بی‌تفاوتی اوقاف باید از مدیریت اداره کل اوقاف خارج شوند، بیان کرد: دکتر خاموشی هم باید بدون هیچ گونه وقفه‌ای در این موضوع همکاری نماید.

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه امامزادگان این شهرستان بسیار مورد تکریم زائران هستند، افزود: اداره اوقاف استان باید جهت خارج شدن این امامزادگان از مدیریتشان تعلل و جلوگیری نکنند و کام مردم را بیشتر از این تلخ نکنند.

امام جمعه شهرستان مارگون تصریح کرد: اگرچه اوقاف باید در جهت ساخت مساجد این شهرستان همکاری می‌نمود، ولی متاسفانه کلیه هیئت امناهای مساجد از دست اوقاف گلایه‌مند هستند و گلایه آنها به حق است.

وی یادآور شد: من نمی‌خواهم بگویم باید تمام ساخت و سازها به عهده اوقاف باشد و تمام هزینه‌ها را اوقاف بدهد، اما می‌خواهم بگویم اوقاف باید در کنار مردم در ساخت و ساز مساجد نقش داشته باشد، ولی متاسفانه وظایف خود را در قبال مساجد تا امروز انجام نداده که این ضعف مدیریت را می‌رساند.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: وقتی مدیرکل اوقاف غیر بومی باشد، باید هم این ضعف مدیریت‌ها را مشاهده کنیم، مدیرکلی که از مشکلات مساجد شهرستان مارگون اطلاعی ندارد، نمی‌تواند در ماموریت و رسالت خود موفق باشد.

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون در فراز دیگری از خطبه ها ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی را یادآور شد و گفت: اگرچه امکانات مخابرات و ارتباطات در شهرستان مارگون با مشکل مواجه می‌باشد و البته فعالیت‌هایی هم صورت گرفته، اما انتظارات ما بیشتر از این است و باید از رئیس مخابرات شهرستان مارگون که فردی پرتلاش است، تقدیر کنم.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن گلایه‌ای نسبت به دانشگاه علوم پزشکی در جهت مشکلات پزشکی و نبود امکانات پزشکی در شهرستان و استان، افزود: علوم پزشکی استان باید پاسخ دهد چرا چندین سال است این شهرستان آمبولانس مجهز ندارد و باید از آمبولانس بخش زیلایی استفاده کنیم؟.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: چندین سال است به ما برای اختصاص یک آمبولانس امروز و فردا می‌کنند، هر بلایی که به سر جوانان امروز در مرگ و میرها می‌آید روز قیامت باید آنها پاسخ بدهند.

وی تاکید کرد: در برخی از مواقع من به عینه دیدم آمبولانس زیلایی را به مارگون می‌آورند، مرکز درمانی ما تا سه سال پیش دستگاه دی سی شوک نداشت که قیمت آن ۳۵ میلیون تومان بود، آمبولانس قراضه این شهر بیش از ۶ ماه هنوز تعمیر نشده و منتظر هزینه برای تعمیر هستند. آیا این نوع حرکت‌ها ضعف مدیریت مسئولین استانی ما نیست؟ .

حجت الاسلام خواجه پور افزود: اینقدر نمایندگان این استان احوالپرسی بیماران را می‌کنند به جای این کار بروند برای این استان تجهیزات بیاورند.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: دستگاه آنژیو در استان ما وجود ندارد، بسیاری از موارد پزشکی بیمار را باید در شیراز حل کنیم، این احوالپرسی‌ها دردی را برای بیمار حل نمی‌کند، به جای این همه تشریفات و وعده‌های پوچ، برای مردم خداجوی این استان تلاش کنید.

کد خبر 1762643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha