از تربیت نخبه و مخترع تا شهیدالقدس در یک کانون فرهنگی هنری

طرح امانت کتاب های سبک زندگی شهدا به دیگر کانون ها و برگزاری مسابقه کتابخوانی
از تربیت نخبه و مخترع تا  شهیدالقدس در یک کانون فرهنگی هنری

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) پرسابقه ترین کانون فرهنگی هنری مساجد قم است که تربیت شدگان آن از پرافتخار ترین جوانان این مرز و بوم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند به گونه ای که در استان قم نیز این کانون ها در تمام مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد فعال شده و فعالیت های فرهنگی هنری را ادامه می دهند.

این کانون ها علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین آموزش به آنها در تمام طول سال فعال بوده که این اقدامات علاوه بر توسعه برنامه های فرهنگی در توانمندسازی جوانان و کادرسازی نیز موثر هستند.

در همین ارتباط گفتگویی انجام داده ایم با مسئول یکی از کانون های موفق قم که در پی می آید.

از تربیت نخبه و مخترع تا  شهید راه قدس در یک کانون فرهنگی هنری مسجد

محمد قربانی مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) واقع در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به سابقه فعالیت این کانون گفت: این مسجد ۳۰ سال است که فعالیت های فرهنگی هنری خود را آغاز کرده است و فردا همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) ۳۰ امین سالگرد فعالیت این کانون را به جشن خواهیم نشست.

وی همچنین با اشاره به تعداد اعضای این کانون گفت: بیش از ۴۰۰ نفر تاکنون در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند و از برنامه های کانون بهره مند می شوند اما حدود ۱۲۰ نفر دائما و در تمام ایام سال با کانون و مسجد در ارتباط هستند.

از تربیت نخبه و مخترع تا  شهید راه قدس در یک کانون فرهنگی هنری مسجد

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه کلاس های آموزشی مختلفی نیز در طول سال در کانون برگزار می شود گفت: کلاس های قرآن، احکام ویژه دانش آموزان، آموزش خانواده، سرود، بان انگلیسی، مداحی، ورزشی و غیره از جمله این کلاس هاست.

قربانی همچنین به طرح امانت کتاب های سبک زندگی شهدا به دیگر کانون ها اشاره کرد و گفت: ما از هر کتاب ۲۰جلد  تهیه کرده ایم و اینها را به صورت امانت برای برگزاری مسابقه کتابخوانی به کانون های دیگر امانت می دهیم و پس از برگزاری مسابقه کتاب ها به کتابخانه ما ب می گردد تا به کانون دیگر امانت داده شود و به این ترتیب هرکتاب هزاران بار توسط جوانان و نوجوانان خوانده می شود که متاب های سلیمانی عزیز، تنها گریه کن، قصه دلبری  از جمله ی این کتاب هاست.

از تربیت نخبه و مخترع تا  شهید راه قدس در یک کانون فرهنگی هنری مسجد

وی همچنین به برگزاری مراسم اعتکاف ویژه ایام رجبیه و رمضانیه اشاره کرد و گفت: برگزاری اعتکاف ویژه نوجوانان و دانش آموزان در مسجد با استقبال گسترده ای همراه بوده است.

قربانی برگزاری اردوهای مختلف درون شهری و برون شهری و برگزاری مسابقات فوتسال در سطح منطقه را از دیگر برنامه های این کانون عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) همچنین به گروه جهادی مسجدی ها اشاره کرد و گفت: در بحث مواسات و همدلی این گروه در ایام و حوادث مختلف از جمله ایام کرونا در خصوص تهیه ماسک، بسته های معیشتی و ... فعالیت داشته و تا کنون ۹ مسکن به همت و تلاش این گروه جهادی که منتسب به مسجد و کانون امام حسن مجتبی(ع) می باشد ساخته شده است و فعالیت این گروه، هم درون استانی و هم برون استانی است.

از تربیت نخبه و مخترع تا  شهید راه قدس در یک کانون فرهنگی هنری مسجد

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی نخبگان فرهنگی و علمی این کانون اشاره کرد و گفت: شهید راه قدس شهید سعید کریمی که چندی قبل در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه به شهادت رسید تربیت شده این مسجد و از مربیان کانون بودند.

وی همچنین به فعالیت های علمی مسعود قربانی یکی دیگر از اعضا و مربیان این کانون اشاره کرد و گفت: ایشان که در حال حاضر صاحب یک شرکت دانش بنیان هستند توانستند دستگاه «ابزار آزمون» را  ساخته و به این فناوری که در گذشته در ایران وجود نداشت و از خارج از کشور تهیه می شد دست پیدا کند. همچنین موفق به ساخت پرتابلی شدند که تنها بلژیک و آلمان سازنده آن هستند و به این ترتیب ایران سومین کشوری است که موفق به ساخت آن شده است.

از تربیت نخبه و مخترع تا  شهید راه قدس در یک کانون فرهنگی هنری مسجد

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) مهدی قربانی را یکی دیگر از تربیت شدگان این کانون معرفی کرد که در حال حاضر به عنوان مربی نیز در کانون مشغول است و گفت: مهدی قربانی نویسنده کتاب سلیمانی عزیز است که به چاپ صدم رسیده است و بسیاری دیگر از نخبگان فرهنگی، اجتماعی و... و.

کد خبر 1764144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha