استعفای نخستین شهردار مسلمان نیوکاسل از حزب کارگر به دلیل حمایت حزب از اسرائیل

نخستین شهردار مسلمان نیوکاسل از حزب کارگر به دلیل حمایت رهبر این حزب از رژیم صهیونیستی استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الخلیج الجدید، «حبیب الرحمان» نخستین شهردار مسلمان انگلیس در شهر نیوکاسل  به دلیل حمایت مطلق «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس از رژیم اسرائیل و امتناع وی از درخواست آتش بس فوری، استعفای خود را از حزب کارگر اعلام کرد.

 بر اساس گزارشی از بی بی سی، حبیب رحمان این حزب را به  گسترش"فرهنگ نژادپرستی بنیادین" متهم کرد.

حبیب رحمان گفت: نزدیک به دو سال است که در حزب کارگر برای عدالت و علیه نژادپرستی مبارزه کرده است.

 وی افزود: فعالیت او با حمایت مواجه نشد، بلکه پیش روی موانعی ایجاد شد. نهادها برای پایان دادن به "فرهنگ نژادپرستی" گامی برنمی‌داشتند.

 وی ادامه داد: از حزب کارگر به دلیل نژادپرستی که در معرض آن بودم و حمایت سر کی‌یر استارمر از جنگ علیه مردم فلسطین در غزه، استعفا می دهم.

بی بی سی گزارش داد: باوجود استعفایش از حزب کارگر به دلیل حمایت از جنگ غزه، حبیب الرحمان به عضویت خود در شورای منطقه السویک به عنوان یک "مستقل" ادامه خواهد داد.

 گروه حزب کارگر در شورای شهر تأسف خود را از این استعفا ابراز کرد، این حزب متعهد به مبارزه با انواع نژادپرستی و سازماندهی کمپین علیه آن است.

حبیب رحمان، پدرش عزیزور در سال ۱۹۷۷ در رستوران والسند که در آن کار می کرد، به قتل رسید، یک مبارز سرسخت علیه تبعیض در تاین ساید بود.

استعفای حبیب رحمان پس از آن صورت گرفت که پلیس روز چهارشنبه ۲۴ ژانویه فعالان حامی فلسطین را از جلسه شورای شهر نیوکاسل بیرون کرد.

حبیبور رحمان گفت: خدمت در منطقه السویک به عنوان عضو مستقل را تا انتخابات ۲۰۲۶ را ادامه می دهد.

سخنگوی گروه نیوکاسل در حزب کارگر گفت: آنها از تصمیم حبیب رحمان «بسیار ناراحت» است.

کد خبر 1746612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha