فعالیت ۲۴ ساعته قرارگاه مرزی در خط صفر مرزی خسروی

محمدی گفت: قرارگاه مرزی در خط صفر مرزی خسروی به صورت فعال و ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی است.

محمد باقر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در صورت بروز حادثه با کمترین زمان ممکن به زواراربعین امدادرسانی می شود، گفت: همه مسئولان در تلاش هستند تا خدمت رسانی به بهترین شکل انجام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود:در هلال احمر خدمت رسانی ساده تر انجام می‌شود و با توجه به مناسبات مشترک بسیار زیادی که با دیگر کشورهای اسلامی داریم می‌توانیم برای گسترش روابط ایران و عراق از این مناسبات استفاده کنیم

وی خاطر نشان کرد:  خدمت به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین یک اقدام ضروری و راهبردی است که ریشه در معرفی سنت رسول خدا(ص) و سیرۀ اهل‌بیت(ع) دارد و باید از ظرفیت‌های هلال‌احمر به ویژه در مسیرهای مواصلاتی حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه ۵دستگاه آمبولانس در نقطه صفر مرزی استان کرمانشاه برای امدادرسانی به زوار مستقر شده است، تصریح کرد: ۳۰ پایگاه ثابت و سیار در مسیر زوار فعال هستند و در نقطه صفر مرزی استقرار نیروها آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه خودرو امدادی، کمک‌دار و آمبولانس، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ نفر به صورت روزانه در تیم‌ها و پایگاه‌ها استقرارآماده خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی هستند همچنین پنج دستگاه آمبولانس در نقطه صفر مرزی مستقر هستند و با اخذ مجوزهای لازم آمادگی اعزام نیروها برای امدادرسانی احتمالی در مرز منذریه نیز وجود دارد.

 وی اظهار کرد: خدمات رسانی در پایگاه‌های امداد و نجات و هم چنین ارائه خدمات راهنمایی به زائران حسینی توسط نیروهای امدادی این جمعیت تا ۳۰ مرداد ماه جاری و پایان این مراسم باشکوه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1621621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha