پیاده روی اربعین مایه وحدت اسلامی است

حجت الاسلام محمودی گفت: مراسم عظیم پیاده روی اربعین مایه وحدت و انسجام مذاهب اسلامی و ادیان الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید احمد محمودی در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به آغاز برنامه های اربعین حسینی اظهارداشت: بخش های مختلف مردمی و دولتی امکانات خود را برای این مناسبت مهم بکار گرفته اند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اربعین شهادت امام حسین(ع) از جمله مناسبت های مهم تاریخ اسلام می باشد که اعمال خاصی از جمله زیارت آن امام مورد اشاره قرار گرفته و پیاده روی اربعین اجر بزرگی دارد.

وی با اشاره به شکوه مراسم اربعین حسینی طی سال های اخیر خاطرنشان کرد: شیعیان چنین برنامه ای را رقم زده اند که مایه افتخار شده و دشمن نسبت به وحدت اسلامی در هراس است.

حجت الاسلام محمودی این اتفاق مهم را مایه وحدت اسلامی و مذاهب دینی دانست و گفت: نه تنها در بین مسلمانان وحدت آفرین بوده بلکه برای همه گروه ها و ادیان الهی نیز انسجام ایجاد کرده تا در کنار همدیگر توحید دینی را گسترش دهند.

وی اضافه کرد: این چنین برنامه هایی مقدمه ظهور خواهد شد و مایه اقتدار و قدرت شیعیان جهان است که دشمن را به ترس می اندازد.

اطلاع رسانی  به موقع دولتمداران

حجت الاسلام محمودی به هفته دولت اشاره کرد و این هفته را فرصتی برای بیان دستاوردها و تلاش های دولتمداران معرفی کرد و از آنان خواست تا اطلاع رسانی به موقع داشته باشند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی از برنامه ها و فعالیت های دولت در بخش های مختلف مایه امیدواری خواهد شد و مانع از فرصت سازی برای دشمن می شود.

خطیب جمعه اصفهان از مسئولان دولت خواست تا نسبت به معیشت مردم کار کند و نگذارند مشکلات بیشتر شود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور و تیم اقتصادی به دنبال حل مشکل هستند که سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای خارجی زمینه سازی برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی بود.

حجت الاسلام محمودی همچنین به شهادت ماموران نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: تلاش مدافعان امنیت نباید نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت آنان در برابر دشمنان و اشرار باعث تامین امنیت می شود که در بسیاری از ماموریت ها آنان منجر به شهادت و یا مصدومیت می شود.

کد خبر 1621627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha