مسجد طراز اسلامی، ایمان را به مردم تزریق می کند

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آیات قرآن، مسجد را محل افزایش ایمان توصیف کرد و گفت:مسجد طراز، مسجدی است که ایمان را به مردم تزریق می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام سید سعید حسینی امروز در آیین گرامی داشت هفته مساجد در مصلی شهرستان گلپایگان  با اشاره به آیات قرآن کریم مربوط به نفس اماره و مطمئنه و امکان تزکیه یا رها شدن آن، گفت: تزکیه نفس سبب سعادت انسان و رها کردن به افساد فی الارض و داعشی شدن منجر می شود و نفس مطمئنه زمانی حاصل می شود که شخص از خدا راضی باشد و خدا نیز از او راضی باشد.

امام جمعه کاشان چگونگی تربیت نفس برای رسیدن به اطمینان قلب را بنا بر آیه قرآن، ذکر الله بیان کرد و افزود: قرآن کریم، ذکرالله را رسول اکرم (ص)، اهل بیت، نماز جمعه، نماز و اذکاری مانند تسبیح حضرت فاطمه (س) معرفی می کند و که در دعاها به حالات تسبیح گفتن امام زمان (عج) سلام داده می شود و نماز می تواند انسان را به مقام اطمینان برساند.

وی با یادآوری اینکه مفسران همراه کردن زینت برای حضور در مسجد را مال، فرزند و طاهر بودن بیان کردند، ادامه داد: خدا براساس آیات و روایات ایمان را محبوب دل ها کرد و در واقع توصیه می کند که به مسجد بروند تا ایمان را از مسجد بگیرند و با حضور در مساجد، ایمان به آنها تزریق شود و درجه ای بر آن افزوده شودو مسجد طراز، مسجدی است که ایمان را به مردم تزریق می کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر مدرس قرار دادن مسجد، تشریح کرد: مدرس قرار گرفتن مسجد یعنی تبدیل به محلی برای تدریس قرآن و تفسیر و حدیث شود که با تقسیم درست مفاهیم قرآن و احادیث ائمه اطهار و زمان بندی آن در روزهای سال، بدون آنکه چیزی تکرار شود، سخنی تازه آموخته می شود.

امام جمعه کاشان، با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) که مسجد را محراب خواند، تبیین کرد: محراب به معنای محل حرب و جنگ با دشمن درون و بیرون است و مسجد باید این ظرفیت را ایجاد کند و نمازگزار نباید نسبت به ظالمانی مثل آمریکا بی تفاوت باشد./

کد خبر 1621656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha