پروژه های شهرستان آق قلا با حضور وزیر تعاون افتتاح شد

همزمان با چهارمین روز هفته دولت، پروژه های هفته دولت شهرستان آق قلا، استان گلستان امروز (شنبه ۴ شهریور) به صورت متمرکز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، همزمان با چهارمین روز هفته دولت، پروژه های هفته دولت شهرستان آق قلا استان گلستان امروز (شنبه ۴ شهریور) به صورت متمرکز با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

افتتاح شرکت چوب صندل آق‌قلا و شرکت زرین گستر پروژه های افتتاح شده توسط وزیر تعاون در شهرستان آق قلا بود.

این شرکت در زمینه تولید نئوپان با روکش ملامینه با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار ورق در سال در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای ایجاد سه هزار متر مربع راه اندازی شده است.

با افتتاح این شرکت، برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

شرکت زرین گستر نیز دیگر پروژه افتتاحی بود که در زمینه تولید ظروف IML پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف فعالیت می کند.

این شرکت که با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۱۲۰ متر راه‌اندازی شده، برای ۴۸ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است.

سیدصولت مرتضوی در حاشیه افتتاح این پروژه ها گفت: تا کنون منابع خوبی از محل تبصره ۱۸ و تلفیق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ از سوی دولت سیزدهم در اختیار استان‌ها قرار داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نگاه ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات گلستان، افزود: اقدامات بسیار گسترده‌ای از ابتدای دولت در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی استان گلستان انجام شده است.

وی، طرح توسعه راه‌ها، آسفالت جاده‌ها، ایجاد دور برگردان‌های ایمن و اصلاح معابر، احداث مسکن روستایی و شهری، واگذاری املاک به مردم، پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان، توسعه نیروگاه‌ها، توسعه هتل‌ها و مراکز تفریحی را از جمله اقدامات دولت در این حوزه برشمرد.

مرتضوی با اشاره به پایین بودن متوسط نرخ بیکاری گلستان از متوسط نرخ بیکاری کشور، گفت: تا ۲ سال آینده مشکلات استان گلستان در حوزه زیرساختی از جمله نیروگاه‌ها، تامین منابع آب، توسعه زیرساخت‌های آبی، توسعه تعاونی‌ها، ایجاد شهرک‌های صنعتی، نهضت ملی مسکن و اشتغال برطرف خواهد شد.

کد خبر 1621782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha