مستند «مقبل کاشانی» در آران و بیدگل کلید خورد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از تولید مستند شاعر آیینی مقبل کاشانی در آران و بیدگل خبر داد.

روح اله قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه بازدید از پشت صحنه مستند مقبل کاشانی گفت: مستند محمدشیخا «مقبل کاشانی» شاعر اهل بیت (علیه السلام) با همکاری هیئت حسینی نوش آباد آران و بیدگل و با حضور اساتید ادبیات آئینی و مداحان شاخص اهل بیت(ع) تصویربرداری می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: مقبل، شاعری است که بعد از محتشم کاشانی می زیسته است و ظاهرأ اسم اصلی وی محمدشیخا بوده است و با دیدن رویای صادقه از اهل بیت (علیه السلام)  مسیر زندگی اش تغییر کرده و به یکی از بزرگترین شاعران آیینی کشور تبدیل می شود.

قربانی ادامه داد: مستند «مقبل کاشانی» توسط گروه هنری «دیبا» به تهیه کنندگی سجاد باغ شیخی، کارگردانی مجید بلندی و سجاد باغ شیخی به قلم و نویسندگی فاطمه نوروزی برای پخش از شبکه استانی اصفهان و نور همچنین شبکه افق سیما آماده می شود.

وی افزود: فرایند تحقیقات اولیه این مستند از ۳ ماه پیش آغاز و به مرحله نگارش فیلم نامه رسید و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل و مؤسسه سینمایی «ناجی هنر» مرحله اول فیلمبرداری (بخش داستانی) در زمین خیمه گاه و قلعه نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل انجام شد.

قربانی خاطر نشان کرد: «امیرکبیر در خون»، «امیر آتش»، «هیما»، «روایت فتح کرونا»، «حاج ایمان»، «رخ مهتاب»، «حتی یک ساعت»، «کامران»، «ناجی سوخته» و «نادر» از ساخته های  هنرمند خوش ذوق سجاد باغ شیخی است.

شایان ذکر است؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل و فرمانده انتظامی این شهرستان، با حضور در پشت صحنه مستند محمد شیخا «مقبل کاشانی» در جریان روند تولید این مستند تلویزیونی قرار گرفت.

روح اله باقری

مستند «مقبل کاشانی» در آران و بیدگل کلید خورد

کد خبر 1621805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha