دعوت سرپرست ستاد فهمای مازندران از بچه های مسجد برای حضور در نمایشگاه «اِستاره سو»

نعمتی گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با حضور در نمایشگاه استاره سو ضمن آشنایی با توانمندی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مزیت های بخش های مختلف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که می تواند به بچه های مسجد در تحقق ماموریتشان در جبهه فرهنگی کمک کند، بهره مند شوند.

رجب نعمتی- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگ، هنر و رسانه استان مازندران که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان برپاست، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و تشریح فعالیت های کانون های مساجد استان، اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری درمساجد شهری و روستایی استان در راستای احیای کارکردهای واقعی مساجد نظیر عبادی، سیاسی، آموزشی، قرآنی، کارآفرینی و اشتغال و... درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این کانون ها در کنار تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی ذیل کتابخانه های مساجد در حال ارائه خدمات کتابخانه ای به اقشار مختلف به ویژه نوجوانان  و جوانان هستند، اذعان کرد: تلاش داریم با هم افزایی و  هم گرایی با سایر مجموعه های فعال مسجد و هیات امنا جبهه عظیمی برای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در محلات تشکیل شود.

نعمتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهره گیری از ابزار هنر جهت رونق فعالیت های مساجد با هدف جذب حداکثری نسل نو، گفت: کانون های مساجد استان برای تحقق منویات معظم له با ایجاد گروه های تئاتر و سرود زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در فعالیت های مسجدی فراهم می آورند.

وی با بیان اینکه فعالیت های این کانون ها علاوه بر اجرا در فضای حقیقی مساجد، در بستر مجازی با عنوان سامانه بچه های مساجد کشور نیز اجرایی می شود، افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره تئاتر بچه های مسجد و ... از جمله ماموریت های فاخر کانون های مساجد است که زمینه ساز جذب مخاطب به مساجد شده اند.

نعمتی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، گفت: کانون ها در قالب پایگاه های اوقات فراغت برنامه های اردویی، آموزشی، قرآنی، بصیرتی، کارآفرینی و... برای غنی سازی فراغت اقشار مختلف جامعه برگزاری می کنند.

سرپرست ستاد فهمای مازندران با بیان اینکه دشمن با آرایش جدید در قالب جنگ ترکیبی به دنبال کمرنگ کردن ارزش های اسلامی و ایجاد فاصله بین نسل نو با آموزه های دینی است و دستگاه های فرهنگی برای کسب توفیق در جبهه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باید از جزیره ای عمل کردن و موازی کاری پرهیز کنند،  بیان کرد: تلاش داریم با هم افزایی با دستگاه های فرهنگی همسو  نوجوانان و جوانان در برابر آسیب های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی مصون بمانند.

وی در ادامه سخنانش به جانمایی غرفه ستاد فهمای مازندران در نمایشگاه «اِستاره سو» ویژه معرفی توانمندی های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان اشاره کرد و افزود: بخشی از تونمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد استان در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه مندان قرار داده شد.

نعمتی با بیان اینکه این نمایشگاه با عنوان «اِستاره سو» از امروز تا ۹شهریور ماه جاری در دو بازه ساعت ۹-۱۲ و ساعت ۱۷-۲۰ پذیرای عموم علاقه مندان است، گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با حضور در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن آشنایی با توانمندی های دستگاه فرهنگ و هنر استان از مزیت های بخش های مختلف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که می تواند به بچه های مسجد در تحقق ماموریتشان در جبهه فرهنگی کمک کند، بهره مند شوند.

کد خبر 1622084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha