ظرفیت قطارهای تهران - خرمشهر در ایام اربعین حسینی پنج برابر افزایش یافت

صالحی از افزایش پنج برابری ظرفیت قطارهای مسیر تهران - خرمشهر به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: امروز یک رکوررد پنح برابری برای اولین بار در رفت و برگشت قطارها از تهران به خرمشهر به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «میعاد صالحی» عصر امروز (سه‌شنبه 7 شهریورماه) در نشست با مدیرعامل سامان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه از افزایش قطارهای مسیر تهران به خرمشهر و برعکس جهت رفاه حال زائران اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تاکنون خبر داد و اظهار کرد: امروز یک رکوررد پنح برابری برای اولین بار در رفت و برگشت قطارها از تهران به خرمشهر به ثبت رسید.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال 2 دستگاه قطار ریل باس زائران اربعین حسینی را در مسیر رفت و برگشت خرمشهر – شلمچه جا به جا می کند، افزود: این ریل باس ها با ظرفیت 800 نفر به صورت شبانه روزی و رایگان زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را در مرز شلمچه جا به جا می کنند.

وی تصریح کرد: قطارهای خرمشهر - شلمچه در هر شبانه روز، 20 بار به صورت رفت و برگشت زائران را تا بیستم شهریور در این مسیر جا به جا می‌کنند.

صالحی به تمهیدات راه آهن در مسیر خرمشهر به شلمچه اشاره کرد و ابراز داشت: مسافرانی که از تهران با قطار به شلمچه می‌آیند و همچنین مسافرانی که از خرمشهر با خودروی سواری به ایستگاه می‌آیند از مسیر خرمشهر به شلمچه که معادل 20 کیلومتر است، می‌توانند از ریل باس‌های رایگان راه آهن استفاده کنند.
وی بیان کرد: در سال گذشته در مسیر خرمشهر – شلمچه ریل مستقیم نداشتیم اما امسال سوزن بندی جدید انجام دادیم تا جابجایی زائران تسهیل یابد.

کد خبر 1622309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha