استقرار ۹ بالگرد و سه فروند هواپیمای اورژانس به عنوان پشتیبان در مرزهای هشت گانه کشور

میعادفر، از استقرار ۹ بالگرد و سه فروند هواپیمای اورژانس به عنوان پشتیبان در مرزهای هشت گانه خبر داد و عنوان کرد: تعدادی موتورلانس هم برای جاهایی که حرکت آمبولانس سخت می‌شود خدمات‌رسانی می‌کنند ضمن اینکه در محل اجتماعات هم تیم های واکنش سریع حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «جعفر میعادفر» عصر امروز (جمعه ۹ شهریورماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و نحوه خدمات رسانی اورژانس به زائران اربعین حسینی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات خدمت‌رسانی به زائران اربعین از ۲۷ مرداد شروع شد و تا هر زمانی که ستاد مرکزی اعلام کند، همکاران ما در وزارت بهداشت و سازمان های همکار که به ما کمک می‌کنند، در میدان هستند و تا آخرین زائر بازگشتی به کشور ما خدمت‌رسانی می کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور، افزود: ما وظیفه داریم از تمامی خدماتی که در مرزها به زائران ارائه می شود نظارت و سرکشی کنیم و احیانا اگر مشکلی در حوزه ما مطرح است را بررسی و جبران کمبودها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در مرز خسروی اقدامات خیلی خوبی از سوی دانشگاه علوم پرشکی به عنوان فرمانده میدان اربعین حوزه سلامت صورت گرفته است و همینطور در مرز مهران و چذابه هم به همین شکل بود و امروز هم در خدمت مرز شلمچه هستیم.

میعادفر بیان کرد: امسال با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کردیم گرمای هوا یکی از چالش های جدی زائران خواهد بود، برای مقابله با گرمازدگی آمادگی لازم را داشتیم و به افرادی که دچار این مسئله شدند کمک می کنیم. برای این کار از سال گذشته بعد از اتمام اربعین زیرساخت های دائمی را ایجاد کردیم،در شلمچه بیمارستان شهید سلیمانی، خدمات ما را آسان‌تر کرده است، ضمن اینکه در ایلام و خسروی و حتی در مرزهای شمالی که عزیزان پاکستانی و افغانستانی وارد می‌شوند نیز این کار را انجام دادیم.

وی از استقرار ۱۰ بیمارستان صحرایی در مسیرهای منتهی به مرزهای هشت گانه کشور خبر داد و بیان کرد: امسال فضای مطبوعی را هم برای بیمار و هم تیم پزشکی که در حال خدمات‌رسانی هستند ایجاد کردیم ضمن اینکه ۸ درمانگاه سیار به زائران خدمات رسانی می کند. همچنین محیط‌های متعددی برای سرمایش ایجاد شده که اگر زائری دچار گرمازدگی شد در آن محل استراحت کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امسال در اربعین بیش از ۱۰ هزار مورد گرمازدگی داشتیم، گفت: حدود ۵ هزار سرم درمانی برای زائرانی که دچار گرمازدگی شدند تزریق شده است، ولی مرگ و میری از این بابت نداشتیم و این نشان می‌دهد همه زیرساخت ها برای زائران عزیز ایجاد شده است.

وی از استقرار ۹ بالگرد و سه فروند هواپیمای اورژانس به عنوان پشتیبان در مرزهای هشت گانه خبر داد و عنوان کرد: تعدادی موتورلانس هم برای جاهایی که حرکت آمبولانس سخت می‌شود خدمات‌رسانی می‌کنند ضمن اینکه در محل اجتماعات هم تیم های واکنش سریع حضور دارند.

میعادفر، به افزایش موج بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات اشاره کرد و ابراز داشت: با آغاز موج بازگشت زائران کار ما سخت‌تر خواهد شد و ممکن است افراد خسته باشند و مشکل تغذیه داشته و کم خوابیده باشند و برخی هم با خودروی شخصی آمدند و این موضوع احتمال حوادث ترافیکی را افزایش می‌دهد.

وی از زائران اربعین حسینی خواست تا در بازگشت از سفر عتبات عالیات حتی المقدور ۲ ساعت استراحت کنند و خاطر نشان کرد: به منظور برگشت زائران مرزها را تقویت کردیم به این خاطر که افراد کم‌کم می‌روند ولی به یکباره برمی‌گردند به همین خاطر توان عملیاتی ما در هفته آخر صد درصد و حتی بیشتر می‌شود.

کد خبر 1622669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha