یک هزار آمبولانس در پایگاه های اورژانس توزیع می شود

میعاد فر گفت: یک هزار آمبولانس در پایگاه های اورژانس تا پایان سال توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمدجعفر میعادفر، امروز(۱۱شهریور)، در مراسم کلنگ زنی آشیانه بالگرد اورژانس هوایی خرم آباد با بیان اینکه اکنون سه هزار آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد که باید از رده خارج شود، ظهارداشت: یک سوم ناوگان آمبولانس کشور نوسازی خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در راستای تامین اعتبار تعمیرات آمبولانس های فرسوده کشور نیازمند اعتبارات عمرانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ بودجه خوبی در نظر گرفته شده اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکنون در این حوزه اعتباری تخصیص نداده است.

میعادفر با بیان اینکه یک هزار آمبولانس در پایگاه های اورژانس توزیع می شود، افزود: مناقصه ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برگزار و مراحل ثبت و سفارش نیز انجام و تا پایان سال تامین و در سطح کشور توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با تامین این تعداد آمبولانس در سطح کشور مناقصه دیگری نیز برنامه ریزی و ۵۰۰ دستگاه دیگر تامین خواهد شد.

میعادفردر ادامه با بیان اینکه سهم استان ها در حوزه تامین آمبولانس براساس شاخص ها در نظر گرفته می شود، گفت: تلاش می شود که در بین سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس استان توزیع مناسبی انجام شود.

وی اظهارکرد: در صورت تخصیص اعتبار تعدادی آمبولانس آفرود به اسم پایگاه ها خریداری و براساس موقعیت جغرافیایی پایگاه ها حدود ۲۵۰ آمبولانس در این مناطق توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۵۲ پایگاه هوایی در سطح کشور فعال است، اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای راه اندازی اورژانس هوایی در مناطق مختلف کشور در حال ایجاد است.

وی یادآور شد: ۳۰۰ پایگاه اورژانس کانکسی در سطح کشور وجود دارد و تلاش می شود که در صورت تامین زمین مناسب برای احداث پایگاه اورژانس این پایگاه ها کانکسی جایگزین شوند.

کد خبر 1622824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha