۱۶۳ فضای آموزشی و پرورشی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: از ابتدای شروع دولت سیزدهم تاکنون، ۱۶۳ فضای آموزشی و پرورشی در سطح شهر و روستاهای این استان به بهره برداری رسیده است.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: این تعداد پروژه آموزشی و پرورشی با ۵۳۷ کلاس درس و زیربنای ۸۶ هزار و ۱۶۰ متر مربع  با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در استان خراسان شمالی احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه جذب اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱ با مجموع سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ردیف های ملی و استانی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات خیری حدود چهار هزار میلیارد ریال است.

فلاح عنوان کرد: به گونه ای که در سال گذشته به طور متوسط هر هفته پنج کلاس درس و هر چهار روز یک پروژه و هر هفته بیش از ۷۷ میلیارد ریال در حوزه ساخت و نوسازی فضاهای آموزشی و پرورشی استان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر این طی دو سال نخست این دولت در مجموع کل، ۸۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی خریداری شده است، و ۱۲۶ هزار متر مربع ایزوگام و ۱۲۰ هزار مترمربع آسفالت با مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال برای مدارس استان اجرا شده است.

فلاح در خصوص پروژه های نیمه تمام نیز بیان کرد: همچنین در این راستا، ۱۲۶پروژه با ۶۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

وی تصریح کرد: امسال در هفته دولت و آستانه مهر ماه نیز ۲۸ فضای آموزشی با ۱۶۱ کلاس درس و ۲۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا با هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

کد خبر 1622861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha