افزایش سن ازدواج در چهارمحال و بختیاری

موسوی گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری یک‌هزار و ۷۶۹ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ در هر هزار نفر کاهشی بوده است.

سید مهدی موسوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری یک‌هزار و ۷۶۹ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است که یک‌هزار و ۴۰۱ مورد شهری و ۳۶۸ مورد روستایی بوده‌اند این در صورتی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۳ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده بود.
وی همچنین از ثبت ۳۹۹ مورد طلاق در سه ماه ابتدایی سال در استان خبر داد و گفت: طلاق‌های ثبت‌شده در مدت مشابه سال گذشته ۳۷۱ مورد با نرخ ۱.۴۷ در هر هزار نفر بوده است و می‌توان گفت تفاوت نرخ طلاق ۰.۱ در هر هزار نفر جمعیت ساکن در استان است.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میانگین سن ازدواج دختران در سال ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری ۲۹.۹ است، اظهار داشت: این در حالیست که میانگین کشوری ۲۹.۵ است.
موسوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سهیم در راستای عملیاتی‌شدن ارائه خدمات به صورت مجازی، افزود: مردم از طریق این سامانه می‌توانند ۱۲ خدمت را به صورت مجازی دریافت کنند.
به گفته وی، در راستای ارائه خدمات مطلوب، شهروندان باید حداکثر ۲۰ روز پس از جا به جایی نشانی خود را در سامانه به‌روز کنند این تغییر نشانی به صورت رایگان در سامانه سهیم قابل اجراست.
موسوی همچنین به تعداد کارت ملی ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت:  ۷۹۵ هزار و ۶۹ مورد درخواست اولیه مربوط به کارت ملی هوشمند در سامانه ثبت شده است و تعداد ۷۱۲ هزار و ۲۰۵ مورد تحویل هم‌استانی‌ها داده شده و ۱۱ هزار و ۲۶۸ مورد کارت هوشمند در سطح ادارات و دفاتر پیشخوان رسوب کرده که مردم باید جهت تحویل آن‌ اقدام کنند.
کد خبر 1622896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha