استفاده آستان مقدس حسینی از هوش مصنوعی برای نشر موضوع عاشورا و اربعین

رئیس بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) از استفاده از فناوری هوش مصنوعی در زمینه نشر موضوع عاشورا و داستان‌های زیارت اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، مهندس عباس عاصم الخفاجی، رئیس بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: بخش رسانه در آستان مقدس حسینی از فناوری هوش مصنوعی در زمینه نشر موضوع عاشورا وداستان‌های اربعین استفاده می کند.

وی ادامه داد: این بخش از این فناوری در زمینه صوتی برای گسترش داستان‌های اربعین امسال (1445هجری) بهره می گیرد. از این فناوری شش ماه پیش در زمینه انتشار طرح‌ها با ایجاد بخش ویژه ای در پایگاه رسمی آستان مقدس امام حسین(ع) با عنوان «نمایشگاه دیجیتال» استفاده شد.

الخفاجی افزود: بخش رسانه با کمک تعدادی از طراحان متخصص در این زمینه و با استفاده از این فناوری، به تولید طرح‌هایی در زمینه واقعه کربلا و عاشورا متناسب با این حادثه اقدام کردند. این طراحان از روش‌هایی که مشهورترین هنرمندان و نقاشان بین المللی استفاده می کنند، با رعایت حفظ عظمت و اهمیت جایگاه این حادثه بهره می گیرند.

وی ادامه داد: گروه طراحی تعدادی دستورالعمل وارد این برنامه کرده است و پس از تولید طرح، به طور هنرمندان پردازش می شود تا در قالب هنری ویژه ای که این رویداد را بیان می کند، تولید شود.

الخفاجی تاکید کرد: بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) به طور مستمر برای استفاده از این فناوری مدرن فعالیت می کند. این بخش از یک سال پیش از فناوری هوش مصنوعی در زمینه برنامه نویسی پایگاه رسمی آستان مقدس امام حسین(ع) استفاده کرده است.

وی گفت: طرح‌ها پس از اتمام، در پایگاه رسمی آستان مقدس امام حسین(ع) و همچنین شبکه‌ای اجتماعی این آستان منتشر می شود ودر دسترس همگان قرار می گیرد.

کد خبر 1622920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha