اتحاد و وحدت جریان مقاومت، مهمترین پیام اربعین حسینی است

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه اتحاد و وحدت جریان مقاومت، مهم ترین پیام اربعین حسینی است، گفت: پیاده روی اربعین به مثابه شمشیر رعد آسایی است که دل و جسم و جان همه مستکبرین و ظالمین عالم را به لرزه می اندازد و به دل های مومنین قوت و آرامش می بخشد.

حجت الاسلام محمد شاکری-امام جمعه فردوس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین سید و سالار شهیدان را از دو زاویه می توان بررسی کرد.

وی ادامه داد: زاویه اول، اربعینی است که جناب جابربن عبدالله انصاری به عنوان یک صحابی خاص پیامبر (ص) و شخصی که مورد قبول و اعتماد جامعه آن روز بود با شرایط خاص و در زمانی که خفقان و ترس و وحشت بر جامعه ایجاد شده بود خود را به کربلا رساند و قبر مطهر امام حسین (ع) را زیارت کرد.

حجت الاسلام شاکری در ادامه گفت: زاویه دوم نیز اربعین عصر ما و زمان حاضر است و شاید بتوان گفت مهمترین پیام اربعین سال ۶۱ هجری این بود که یکی از مهمترین وظایف مسلمانان و پیروان ائمه اطهار (ع) زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) و رساندن پیام امام به جهانیان و جلوگیری از انحراف قیام امام حسین (ع) است که جناب جابر به خوبی به این وظیفه خود عمل کرد.

امام جمعه فردوس عنوان داشت: مهمترین پیام اربعین زمان ما، اتحاد و وحدت شیعیان و جریان مقاومت و ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و مستکبرین عالم است.

وی در خصوص اهمیت شرکت در پیاده روی اربعین گفت: اهمیت این موضوع به میزان تاثیرگذاری آن در جامعه و اجتماع است و همه می دانند که امروز یکی از تاثیرگذارترین کار فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، و بین المللی همین پیاده روی اربعین است.

حجت الاسلام شاکری ادامه داد: پیاده روی اربعین به مثابه جریان نهر آبی است که پیرامون خود را به شعاع یک جهان، سرسبز و خرم می کند و به مثابه شمشیر رعد آسائی است که دل و جسم و جان همه مستکبرین و ظالمین عالم را به لرزه می اندازد و به دل های مومنین قوت و آرامش و بر دل های ظالمین و مستکبرین، رعب و وحشت می بخشد.

امام جمعه فردوس در خصوص جاماندگان پیاده روی اربعین گفت: قطعا جاماندگان اربعین یکسان نیستند ولی آنچه مسلم است این است که حتما به فکر جبران این عمل بزرگ فوت شده باشند و جبران آن هم گاهی به این است که در همین شهر و دیار خودشان در پیاده روی هایی که بدین منظور صورت می گیرد شرکت کنند که الاعمال بالنیات است و از هم اکنون از خدا بخواهند که در سال های بعد توفیق حضور را داشته باشند.

کد خبر 1622975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha