فیلم | اقامه ‌طولانی‌ترین نماز جماعت در جهان در جاده «یاحسین(ع)»

طولانی‌ترین نماز جماعت در جهان در جاده «یا حسین(ع)» با حضور زائران اربعین بین نجف اشرف و کربلای معلی اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، جاده امام حسین(ع) برای زائران شاهد برپایی طولانی‌ترین نماز جماعت گسترده بین نجف اشرف تا کربلای معلی بود. این اقدام به همت حوزه علمیه در نجف اشرف در چارچوب طرح تبلیغ حوزه در اربعین امام حسین از موکب آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در عموم شمال ۲۰۸ آغاز شد و طول این نماز جماعت چندین کیلومتر بود.

سید احمد اشکوری، استاد حوزه علمیه و ناظرکل حوزه تبلیغات حوزه گفت: اقامه نماز جماعت در مسیر زئران امتداد چیزی است که امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) می خواستند. این نماز را در مسیر زیارت اربعین به منظور تاکید بر پرچم توحید و عشق به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و لزوم برجسته ساختن اهداف امام حسین(ع) از قیامش برپا کردیم.

وی بر ضرورت توجه به ادای نماز به طور عام و اقامه نماز جماعت به طور خاص تاکید کرد و گفت: هدف از برپایی این نماز تبیین ضرورت ادای نماز در اول وقت و اقامه جماعت است.

سید علاء الدین الحسنی، مدیر رادیو قرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: مرجعیت عالی دینی و عتبات مقدس از سال‌های پیش به برپایی نماز توجه دارند و زائران را بر اقامه نماز در زمان خود در طول مسیر تشویق کردند.

وی افزود: هدف از تاکید مرجعیت دینی به بررسی برپایی این نماز این است یکی از مهم‌ترین مسایل مراسم اربعین، توجه به نماز در وقت خودش است. امام حسین(ع) نیز اقامه نماز را حتی در زمان جنگ به تاخیر نینداخت. این همان پیامی است که امام حسین(ع) می خواست تا آن را روشن کند. او برای ماندگاری نماز و استقامت و تمسک به اصول دین اسلام به شهادت رسید.

الحسنی افزود: آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در این جاده همه امکانات را برای برپایی این نماز که بزرگ‌ترین نماز برپاشده در جهان است، فراهم کردند. طول آن به چند کیلومتر می رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1623144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha