جاماندگان اربعین، مسیر نوش آباد تا حرم سلیمانیه فیض آباد را با پای پیاده طی کردند

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل گفت: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شهر نوش آباد با حضور بیش از 10 هزار نفر از عزاداران حسینی در جاده نوش آباد تا حرم سلیمانیه فیض آباد برگزار شد.

سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با اربعین حسینی، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مسیر نوش آباد به حرم مطهر امامزادگان حسن و سلیمان فرزندان امام محمدباقر(ع) معروف به زیارت سلیمانیه فیض آباد برگزار شد.

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل افزود: این مراسم به همت هیئت حسینی منطقه شهید بهشتی نوش آباد با حضور بیش از ۱۰ هزار نفری عزاداران حسینی برگزار شد و جاماندگان مسیر ۱۱ کیلومتری شهر نوش آباد تا زیارت فیض آباد را با پای پیاده طی کردند.

حسینی ادامه داد: در تجمع عزاداران در زیارت سلیمانیه، نمایش آیینی تعزیه «دستگاه جابر» با بیش از ۶ دهه قدمت اجرا شد. قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و برپایی نماز جماعت از دیگر برنامه های این مراسم مذهبی بود.

مسئول شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل تصریح کرد: بیش از ۳۰ موکب، پذیرایی از عزاداران حسینی را در طول مسیر بر عهده داشتند.

مرقد مطهر شاهزاده حسن و شاهزاده سلیمان فرزندان امام محمدباقر علیه السلام معروف به امامزاده سلیمانیه فیض آباد در ۱۱ کیلومتری شمال شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. ساختمان این بقعه قدمتی یک هزار و ۱۰۰ ساله داشته و دارای صحنی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع است.

قدمت این بارگاه به دوران قاجار می رسد و بنای آن در سال ۸۱ به شماره ۷۶۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 1623372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha