اربعین اقتدار شیعه است

حجت الاسلام هاشمی گفت: اربعین اقتدار شیعه است و دشمنان اسلام هرگز نمی تواند جلوی اربعین را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز(۱۷شهریور)، در برنامه تلویزیونی شبکه افلاک در رابطه با موضوع اربعین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اربعین جهانی شده و جهانی تر می شود، اظهارداشت: اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه پیاده روی اربعین که تمدن ساز است، افزود: منظور از این تمدن این است مجموعه ای از مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی دور هم جمع شوند و در اربعین این اتفاق می افتد.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: سازو کار، عقلانیت و فضیلت های اخلاقی شاخصه های تمدن سازی است.

وی با اشاره به اینکه علما و ائمه(ع) همه به قرائت زیارت عاشورا اهتمام دارند، گفت: در اربعین همه دستور العمل و نقشه راه ارائه می دهند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: منظور از وحدت یعنی همه زیر چتر اهل بیت(ع) باشیم و اربعین نمادی از وحدت مسلمانان جهان اسلام است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه مردم عراق اوج فضیلت های اخلاقی را در اربعین نشان می دهند، گفت: اربعین اقتدار شیعه است.

وی یادآور شد: اگر یک روزی پادشاهان و حاکمان عالم تصمیم گرفتند جلوی اربعین را بگیرند، دیگر امکان ندارد که جلوی زیارت اربعین را بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: اربعین فرصتی برای یاد گرفتن زندگی مؤمنانه و در حال حرکت است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: باید این زندگی مومنانه را در زندگی فردی، محل کار و اجتماع پیاده سازی کنیم و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

کد خبر 1623561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha