ضرورت توجه به عدالت آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت

افشارچی به ضرورت عدالت آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش باید تلاش کند که دانش‌آموزان کمتر برخوردار هم از عدالت آموزشی استفاده کنند و به این قشر توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه زمینه برای ثبت نام تمام دانش آموزان در مدارس فراهم شود، گفت: یک درصد دانش آموزانی که در مدارس ثبت نام نکرده اند علت یابی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید حتی یک کودک هم از تحصیل جابماند، گفت: مشکلات مربوط به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان پیگیری شود.

افشارچی با اشاره به اینکه ۳۵۰ نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان شناسایی شده است، گفت:  سرنوشت تک تک این کودکان است که برای ما اهمیت دارد و لازم است این موراد مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار زنجان افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: سنجش مسائل کیفی با معیارهای کمی یکی از مشکلات کشور است و لازم است تا آموزش و پرورش بحث رتبه بندی معلمان را شفاف‌سازی کند.

وی به اهمیت مدرسه به عنوان مرکز تعلیم و تربیت در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه های اثرگذار در موضوعات فرهنگی است که نباید از آن غافل شد.

به گفته افشارچی، هراندازه دستگاه‌های فرهنگی پس از آموزش و پرورش و پس از پایان دوره تحصیلی پای کار باشند، باز هم تاثیر دوره تحصیل را نخواهد داشت؛ تضعیف امور تربیتی کار درستی نیست و باید مباحث تربیتی در مدارس احیا شود.

استاندار زنجان به ضرورت عدالت آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش باید تلاش کند که دانش‌آموزان کمتر برخوردار هم از عدالت آموزشی استفاده کنند و به این قشر توجه ویژه شود.

افشارچی بر تشکیل قرارگاه ویژه شناسایی استعدادهای برتر در استان زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شکوفایی استعدادها خواهد شد.

کد خبر 1623627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha