برگشت اعتبارات از مدیران کردستان به مثابه ترک فعل است

محمدی برگشت اعتبارات را به مثابه ترک فعل دانست و گفت: برگشت اعتبارات عمرانی از هیچ مدیری پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اکبر محمدی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان کردستان در سال جاری اظهار کرد: خط قرمز ما برگشت اعتبارات عمرانی است و از هیچ مدیری قابل قبول نیست که اعتبارات عمرانی سال 1401برگشت بخورد.

وی بیان کرد: برگشت اعتبارات به مثابه ترک فعل است و هم به لحاظ شرعی و هم قانونی برگشت اعتبارات عمرانی اشکال دارد و این مسئله از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه به تشریح طرح تکام پرداخت و وظایف ادارات و نهادهای مختلف را در اجرای این طرح قرائت کرد.

وجود نشانه‌هایی از مهاجرت معکوس در 26 روستای کردستان

کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در حدود ۲۶ روستاهای استان نشانه‌هایی از مهاجرت معکوس را داشته‌ایم.

وی افزود: میانگین روستانشینی در استان کردستان کردستان در مقایسه با میانگین کشوری بیشتر است.

حبیبی عنوان کرد: به عنوان مثال روستای علی‌سرخ بیجار که در سال 1368 خالی از سکنه شده است، در حال حاضر ۱۹ خانوار در آن ساکن شده و مهاجرت معکوس را داشته است.

معاون عمرانی استاندار کردستان، آب را مقوله بسیار مهمی در مهاجرت معکوس روستانشینان دانست و گفت: اختصاص آب برای زمین‌های دیم در روستاها و تبدیل آنها به آبی، عامل بسیار مهمی در مهاجرت معکوس است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1623676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha