نگهداری سلاح به یک فرهنگ تبدیل شده است/ سلاح مجاز تهدیدی برای امنیت جامعه

احمد بلندنظر گفت: متاسفانه در جنوب کرمان و شهرستان جیرفت نگهداری سلاح به یک فرهنگ تبدیل شده است که باید با فرهنگ سازی این مهم اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، احمد بلندنظر در جمع خبرنگاران در نمایشگاه تحویل سلاح های داوطلبانه دادگستری شهرستان جیرفت، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان جیرفت از امنیت نسبی برخوردار است.

رییس شورای تامین شهرستان جیرفت ابراز کرد: متاسفانه در جنوب کرمان و شهرستان جیرفت نگهداری سلاح به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بعضی از قاچاقچیان سوخت پس از تخلیه سوخت سلاح وارد می کنند تا یک معامله دو سر سود برایشان باشد و سربازان گمنام امام زمان (عج) به این مسئله ورود پیدا کرده اند.

بلندنظر خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای تامین استان در راستای طرح مشارکت مردم در امنیت، اگر دارندگان سلاح، اسلحه خود را تحویل دهند هیچ گونه برخوردی با آنها صورت نمی گیرد اما پس از اتمام این طرح شورای تامین شهرستان تمام توان خود را برای مبارزه با سلاح و جمع آوری آنها به کار می برد.

فرماندار جیرفت اظهار کرد: افراد شروری که شبانه با تیراندازی اقدام به ایجاد رعب و وحشت می کردند با کار اطلاعاتی دستگیر شدند از جمله شرور بخش اسماعیلی دستگیر شد.

وی عنوان کرد: یکی از موارد افزایش آمار سلاح در جنوب کرمان همجواری با استان های مرزی است در گذشته سلاح از مرزهای غربی وارد می شد اما متاسفانه در حال حاضر از سمت جنوب نیز سلاح وارد می شود
 
 بلندنظر سلاح مجوز دار را هم یک تهدید برای امنیت جامعه دانست و افزود: این سلاح ها هم می تواند برای خانواده ها مشکل به وجود بیاورد.

رییس شورای تامین جیرفت با اشاره به این که جیرفت تنها شهرستانی که در بحث قاچاق سوخت شهید داده است، بیان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق سوخت دستگاه های اطلاعاتی و سپاه با ما همکاری دارند.

وی گفت: از اصحاب رسانه، بزرگان و ریش سفیدان می خواهیم در ایجاد امنیت پایدار شهرستان با ما همکاری کنند.

کد خبر 1724135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha