رونمایی از کتاب «نسیم با طراوت» از سیره رضوی به زبان انگلیسی به همت مدیریت زائرین غیرایرانی

به همت مدیریت زائرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی از کتاب «نسیم باطراوت» از سیره رضوی به زبان انگلیسی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در این مراسم خطاب به زائرین مالزیایی که از سفر اربعین حسینی به مشهد مشرف شده بودند، اظهار کرد: کشور شما با سرزمین امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) فاصله بسیار دارد و زبان و فرهنگ شما نیز با ائمه اطهار(ع) متفاوت است، این چه عشق و علاقه‌ای است که شما را از سفر کربلا به مشهدمقدس آورده است؟ بی‌شک معجزه است.

حجت السلام والمسلمین ذوالفقاری با تأکید بر حدیثی از حضرت رضا(ع) درباره ثواب اخروی زیارت این امام همام افزود: حرم مطهر رضوی پایتخت معنوی ایران است که در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر است، خدا را شاکر هستیم توفیق این زیارت نصیب شما نیز شده است.

وی با اشاره به برخی از کرامات حضرت رضا(ع) و حاجت گرفتن زائران حرم مطهر ادامه داد: وقتی به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدید، پس از زیارت جلوی ضریح مطهر بنشینید و با این امام مهربان صحبت کنید.

ذوالفقاری با بیان برخی از القاب و صفات امام هشتم(ع) همچون «رئوف»، «انیس النفوس» گفت: هیج غریبی در حرم امام رضا(ع) احساس غربت نمی‌کند. تا زمانی که داخل حرم مطهر هستید، احساس آرامش دارید. بی‌تردید این امر نیز معجزه است.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم کتاب نسیم با طراوت از سیره رضوی از سوی مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی به زایرین مالزیایی اهدا شد.

تولید و چاپ کتاب «نسیم با طراوت از سیره رضوی» به زبان انگلیسی به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی

 در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی مبنی بر گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم السلام بویژه ولی نعمتمان امام رضا -علیه آلاف التحیة والثناء- کتاب نسیم «با طراوت از سیره رضوی» توسط مدیریت زائرین غیرایرانی به زبان انگلیسی ترجمه شده، در تیراژ 1000 نسخه به چاپ رسیده است و آماده اهدا به زائران انگلیسی زبان می‌باشد.

محتوای فارسی این کتاب بخش‌هایی از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای (دام ظله) است که توسط مؤسسه صهبا گردآوری شده است.

این کتاب علاوه بر نگاهی گذرا به زندگی امام رضا علیه‌السلام و بیان سیره مبارزاتی این امام همام، به ارائه پیشینه مبارزه و گونه‌های مختلف مبارزه ایشان اعم از تقیه، مبارزه سیاسی، علمی و تبلیغاتی می‌پردازد و در ادامه تحلیلی از ولایتعهدی ایشان در دوره مأمون ارائه می‌نماید و وضعیت تشیع و شیعیان در دوره ولایتعهدی ایشان را بیان می‌دارد.

کد خبر 1724155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha