اسقامت، آرامش در دنیا و سعادت در دنیا و آخرت را به همراه دارد

امام جمعه موقت تیران گفت: اسقامت و ایستادگی، آرامش و رفع ناراحتی در دنیا و سعادت در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت‌الاسلام «امیر کاظمی» در سخنرانی مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) مسجد قمربنی هاشم تیران با اشاره به استقامت ائمه معصومین در دنیا اظهارداشت: آنان برای تبلیغ دین، انجام اعمال مستحب و واجب و تربیت اخلاقی ایستادگی می کردند و صبورانه در این مسیر پیش می رفتند.

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه اسقامت برای تذهیب نفس، انجام اعمال عبادی و ترک گناه توصیه شده و سرنوشت خوبی برای اهل ایستادگی پیش بینی شده است، تصریح کرد: اسقامت و ایستادگی، آرامش و رفع ناراحتی در دنیا و سعادت در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

وی ادامه داد: آثار ایستادگی و استقامت را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدیم و در حال حاضر هم مدافعان حرم و امنیت و فعالان اقتصادی با همه مشکلات برای عزت و پیشرفت مقاومت می کنند.

حجت الاسلام کاظمی صبر را اساس پیشرفت دانست و افزود: افرادی که ایمان واقعی دارند در برابر مشکلات صبورانه و با توکل بر حضرت حق پیش می روند و همین موضوع آرامش به زندگی آنان می بخشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صاحبان ملک و دارایی به دلیل ترس و شرایط سخت زندگی که برای خود ایجاد کرده اند آرامشی ندارد و آنان با راه های اشتباه به دنبال شادی هستند در حالی که آنان مسیر واقعی را گم کرده اند.

امام جمعه موقت تیران خاطرنشان کرد: ایمان واقعی باید در عمل خودش را نشان دهد وگرنه عالم بی عمل سودی نخواهد داشت و شیعیان باید همواره با توکل بر حضرت حق با استقامت پیش بروند.

وی وابستگی به دنیا را مایه بدبختی دانست و اذعان داشت: برخی از مردم و مسئولان به این موضوع گرفتار شده اند و زندگی خود را به شقاوت برده اند که نه دنیا و نه آخرت دارند.

کد خبر 1724351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha